5 طرح خدماتی و تولیدی در گناوه افتتاح و اجرا شد


5 طرح  خدماتی و تولیدی در گناوه افتتاح و اجرا شد

گناوه - ایرنا - به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 5 طرح خدماتی و تولیدی با اعتبار 25 میلیارد و 800 میلیون ریال در شهرستان گناوه به بهره برداری و عملیات اجرایی آنان آغاز شد.

فرماندارگناوه گفت: گازرسانی به هفت واحد مرغداری بطول هشت کیلومتر شبکه و با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نیروگاه خورشیدی خانگی روستای محمد صالحی با ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال، کارگاه تولیدی فرش دستباف روستای شول با ۲ میلیاردریال، پرواربندی گوساله با ۹ میلیارد ریال و با ظرفیت ۲۰۰ راس افتتاح و عملیات اجرایی فاز نخست بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و صنایع دستی گناوه با سه میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۴۰ مترمربع آغاز شد.

سید علی پاکنژاد روز پنجشنبه در این آئین افزود: در هفته دولت امسال به رغم مشکلات اقتصادی ۵۳ طرح با ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سطح شهرستان گناوه افتتاح و اجرایی شده است.

5 طرح  خدماتی و تولیدی در گناوه افتتاح و اجرا شد

وی بیان کرد: سهمیه استان بوشهر در احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی سه شهرستان از جمله گناوه بوده که در هفته دولت آغاز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

پاکنژاد ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در عرضه محصولات کشاورزی بازار فروش نداشته و تولیدکنندگان نگران فروش دسترنج خود بودند مکان مناسبی برای احداث بازارچه پیش‌بینی و جهاد کشاورزی متولی آن است.

فرماندار گناوه گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه اجرای شبکه گازرسانی تا در ورودی واحدهای صنعتی و دامداری استان بوشهر برای نخستین بار با هزینه خود اقدام کرده است که در هیچ دولتی چنین کاری انجام نشده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۹۹ درصد شهر و روستاهای شهرستان گناوه گازکشی و از نعمت این انرژی پاک بهره‌مند شدند.

پاکنژاد افزود: نیروگاه خورشیدی خانگی در روستای محمدصالحی با ظرفیت ۲۰ کیلووات، تولید سالانه انرژی ۴۴ هزار و ۵۲۰ کیلووات ساعت و با ۶۴ عدد پانل از سوی بخش خصوصی اجرایی که ۷۰ درصد تولیدات ساخت آن از داخل کشور است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: کارگاه تولیدی فرش دستباف روستای شول از سوی صدیقه لیراوی یکی از بانوان کارآفرینان مجرب و توانمند شهرستان به مناسبت هفته دولت راه اندازی و شروع به فعالیت کرده است.

5 طرح  خدماتی و تولیدی در گناوه افتتاح و اجرا شد

محمد حسین داریونی افزود: برای راه اندازی این کارگاه ۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه روستای شول مهد فرش و گبه و شهرت جهانی دارد راه اندازی این کارگاه در اشتغال زایی و درآمدزایی بانوان و ارایه آموزش‌های مرتبط با این حرفه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۷/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟