10 دستگاه آمبولانس توسط بانک رفاه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد


10 دستگاه آمبولانس توسط بانک رفاه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد

مشهد- ایرنا- 10 دستگاه آمبولانس به منظور توسعه ناوگان پیش بیمارستانی همزمان با ششمین روز از هفته دولت طی مراسمی توسط بانک رفاه کارگران به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پنج شنبه شب در حاشیه این مراسم با بیان این مطلب گفت: آمبولانس های اهدایی بر اساس اولویت در بیمارستان های مناطق زیر پوشش دانشگاه توزیع خواهند شد.
دکتر محمد رضا دارابی ضمن قدردانی از حمایت های بانک رفاه کارگران افزود: برای هر دستگاه آمبولانس اهدایی بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه پیش بیمارستانی بر اساس برنامه ششم توسعه به حداقل ۵۰ دستگاه آمبولانس جدید و برای نوسازی ناوگان نیز حدود ۴۵ دستگاه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد مقدس سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر به ویژه در ایام عید نوروز، اربعین حسینی و دهه پایانی صفراست و هر چند تاکنون اقدامات گسترده ای در راستای توسعه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته است اما هنوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه با کمبود رو به روست.
دارابی افزود: وزارت بهداشت به منظور سرعت دادن خدمات رسانی در اورژانس پیش بیمارستانی، هزار دستگاه موتورآمبولانس را به زودی در کشور توزیع خواهد کرد که پیش بینی می شود در مرحله نخست ۴۵ دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه موتورآمبولانس ها در نقاط شهری و پرترافیک فعال می شوندادامه داد:موتور آمبولانس ها تا رسیدن آمبولانس خدمات اولیه را به مصدومان ارائه می دهند.
او اضافه کرد: در حال حاضر دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعال است که در زمان نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.
آیین اهدای ۱۰ آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با مراسم روز کارمند پنج شنبه شب در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام خدمات رسانی می شود.
۳۰۲۷/۱۹۲۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بانوی تنیس باز مشهدی عضو تیم ملی شد