مدال نقره المپیاد دختران کشور نصیب دو و میدانی‌کار ارومیه‌ای شد


مدال نقره المپیاد دختران کشور نصیب دو و میدانی‌کار ارومیه‌ای شد

ارومیه- ایرنا- رییس هیات دو و میدانی آذربایجان‌غربی گفت: «سپیده اسلام‌پرست» دونده نیمه استقامت دو 1500 متر ارومیه‌ای، مدال نقره دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش دختران کشور را نصیب خود کرد.

حسین فهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این المپیاد از هفتم تا نهم شهریورماه جاری به میزبانی گرگان در حال برگزاری است و تیم منتخب دختران استان با ۹ ورزشکار در آن شرکت دارد.

وی بیان کرد: اسلام‌پرست موفق شد با زمان پنج دقیقه و ۴۲ ثانیه به مقام نایب قهرمانی برسد، فاطمه حسین‌خانی از مرکزی با رکورد پنج دقیقه و ۳۲ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه قهرمان شد و مرضیه صفیان از چهارمحال و بختیاری با زمان پنج دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه بر سکوی سوم جای گرفت.

وی ادامه داد: پریا خدادادی در پرتاب چکش، نازلی صبوری در ماده ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر، سپیده اسلام پرست در ماده ۱۵۰۰ متر، روژبین جهانی در ۴۰۰ متر، ستایش بیات در پرتاب وزنه، تینا سوداگر در ۴۰۰ و ۸۰۰ متر، صبا مرادی در ۱۰۰ متر، مرضیه احمدی در ماده ۱۰۰ و ۲۰۰ متر و فاطمه اکبری در پرش طول ۹ ورزشکار اعزامی استان به این المپیاد هستند.

رییس هیات دو و میدانی آذربایجان‌غربی گفت: زهرا هاشم‌زاده به عنوان مربی و مهدیه مقبلی به عنوان سرپرست ترکیب کادر فنی تیم استان را تشکیل می‌دهد.

فهیمی افزود: طی چند روز گذشته نیز «امیرحسین حمیدی» پرتابگر چکش ارومیه‌ای با پرتابی به مسافت ۴۱ متر و ۵۴ سانتی متر پس از حریف گلستانی خود، مدال نقره دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را بر گردن آویخت.

آبان سال گذشته در نخستین دوره المپیاد کشوری، سهند نوری در رشته پرتاب چکش با پرتاب ۵۹ متر و ۱۱ سانتی متر مدال طلا را بر گردن آویخت و نازلی صبوری در ماده یک‌هزار و ۵۰۰ متر با زمان پنج دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه مدال برنز و مقام سوم المپیاد را کسب کرد.

شهر ارومیه قطب پرتاب چکش ایران است که قدمتی نزدیک به ۵۰ سال در سطح کشور دارد و کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) توسط میر صادق موسوی نشانگر این ادعاست.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی، فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی‌پوشان آذربایجان‌غربی طی ۵۰ سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین‌المللی شده‌اند.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه‌ای است که مدال طلای ۲۰۰۸ باشگاه‌های آسیا، مدال‌های نقره مسابقات ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ غرب آسیا، مدال نقره بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگ جو، مدال نقره ستارگان ۲۰۰۷ آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتاب‌گر ارومیه‌ای تنها ورزشکاری است که ۲ بار در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو حضور داشته است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است و ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرین‌های تدارکاتی خود در این محل اردو می‌زنند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج