فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌ها


فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌ها

روستای فیلبند مازندران یعنی ایستادن بر فراز دریایی از ابر که تا چشم کار می‌کند زیبایی و آرامش در آن احساس می‌گردد. این روستا و ییلاق رویایی که در استان مازندران و در شهرستان بابل واقع شده است، در بهار و تابستان میزبان گردشگرانیست که برای رهایی از دغدغه‌های زندگی به گوشه‌ای دنج پناه می‌آورند.

روستای فیلبند مازندران یعنی ایستادن بر فراز دریایی از ابر که تا چشم کار می‌کند زیبایی و آرامش در آن احساس می‌گردد. این روستا و ییلاق رویایی که در استان مازندران و در شهرستان بابل واقع شده است، در بهار و تابستان میزبان گردشگرانیست که برای رهایی از دغدغه‌های زندگی به گوشه‌ای دنج پناه می‌آورند. ییلاق فیلبند مازندران و تمام زیبایی‌های آن را در ادامه معرفی خواهیم کرد.
فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌هامعرفی روستای فیلبند مازندران
فیلبند؛ ییلاقی خوش آب و هوا و بسیار زیبا در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا می‌باشد که بخاطر داشتن طبیعت بکر و خارق العاده و قرار گرفتن بر فراز ابرها، در چند سال اخیر شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. این منطقه زیبا و رویایی بخاطر داشتن بهار و تابستان‌های باور نکردنی مکانی عالی برای زندگی اهالی روستای دیواملکشاه به شمار می‌رود. در واقع این ییلاق رویایی آخرین روستای منطقه چلاو می‌باشد که در شرق مازندران قرار گرفته است. با سرد شدن هوا و قدم گذاشتن به فصل‌های پاییز و زمستان به مرور روستای فیلبند خالی از سکنه میشود و تا رسیدن بهار در انتظار اهالی روستا خواهد بود.
فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌هامهم‌ترین دلیل شهرت پیدا کردن این روستا و منطقه قرار گرفتن در ارتفاع بالاتر از ابر‌ها می‌باشد و سوژه دوربین عکاسی طبیعت دوستانی شده است که به دنبال ثبت منظره‌های ناب هستند. ساخت و ساز‌های متعدد و جایگزین شدن خانه‌های روستایی با ویلا‌های مدرن به مرور چهره‌ی جدیدی به فیلبند بخشیده است. اما هنوز درختچه‌های آلوچه ترش و زرشک کوهی در کنار درختان و پوشش گیاهی فوق العاده و چراگاه‌های وسیعش در همه جای این منطقه به چشم میخورد.
فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌هااهالی این روستا با گویش طبری صحبت می‌کنند و درک زبانشان کار سختی نیست؛ پس با اهالی روستا همکلام شوید و شک نکنید که با روی خوش شما را به نوشیدن فنجانی چای دعوت خواهند کرد. مردم فیلبند مانند بسیاری از مناطق دیگر کشورمان خونگرم و مهمان نواز هستند. شاید به همین خاطر است که نام فیلبند را برای این منطقه انتخاب کرده اند. لازم است بدانید که به گویش مازندرانی فیل یعنی خستگی و بند یعنی دور شدن. به عبارت دیگر، با قدم گذاشتن در این روستا خستگی از روح و جسم و جانتان رها میشود.
خوشگذرانی در فیلبند مازندران

فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌ها

آرامش بر فراز ابر‌ها
گروه‌های گردشگری و افرادی که کیلومتر‌ها راه را برای رسیدن به فیلبند طی می‌کنند، در مرحله اول به عشق ایستادن و قدم گذاشتن بر فراز ابر‌هایی می‌باشد که بیشتر شبیه به رویاست تا واقعیت! سکوت و آرامشی که تمام این منطقه را فرا گرفته است منبعی از انرژی و حال خوش است و بودنش در دنیای مدرن امروز غنیمتی بی شمار خواهد بود.
برای لذت بردن از این روستای رویایی باید کمی سحرخیز باشید تا طلوع دل انگیزش را از دست ندهید و غرق در آرامش و انرژی مثبت شوید. نوشیدن یک فنجان چای و تماشای غروب و رنگ نارنجی که ابر‌ها به خود گرفته اند از دیگر زیبایی‌های این اقیانوس غرق در ابر است و نباید براحتی از کنارش گذشت.
فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌هاتجربه زندگی بی ریای روستایی
اهخالی روستای فیلبند در خانه‌هایی گاه گلی خالی از هرگونه تجملات و با روی خوش از گردشگرانی که به دنبال حال خوش در این منطقه هستند میزبانی می‌کنند. به هر هدف و بهانه‌ای که قدم به این ییلاق سرسبز و رویایی می‌گذارید، دقایقی را در کنار مردان و زنان خونگرمش سپری کنید. سفر چیزی جز ثبت همین لحظات بظاهر ساده، اما ارزشمند نیست.
برای سفر‌های چند روزه به این منطقه می‌توانید یکی از خانه‌های روستایی را کرایه کنید و شک نکنید که حس و حالش کمتر از اقامت در هتل‌های چند ستاره نخواهد بود. اما جای بسی نگرانیست که به مرور این خانه‌ها در حال خرابی و جایگزین شدن با ویلا‌های مدرن می‌باشند.
فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌هاکوهنوردی
سفر به فیلبند تنها برای رسیدن به آرامش نیست و می‌توانید کمی هیجان را هم چاشنی سفرتان کنید. بسیاری از گروه‌های کوهنوردی با برنامه‌های چند روزه صعود از قله حصین بن را که در کنار روستا واقع شده است را تجربه می‌کنند. این قله ارتفاعی بالغ بر ۳۷۰۰ متر دارد و بدون شک تماشای ابر‌ها از این ارتفاع زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در اینجا چیزی جز سکوت، زیبایی و اکسیژن و نوازش صورتتان با نسیم خنک و روح نواز وجود ندارد. پس تا می‌توانید ذهن و روحتان را از افکار و انرژی‌های منفی خالی کنید و با منبعی از انرژی مثبت به خانه برگردید.
البته افراد حرفه‌ای که با تجهیزات کامل قدم در این مسیر می‌گذارند، عبور از خط راس امام زاده قاسم تا روستای المیستان را یکی از بخش‌های سفر قرار می‌دهند. عبور از این مسیر بدون تجهیزات حرفه‌ای و داشتن انرژی کامل و سلامت جسمی توصیه نمیشود و پیشنهاد می‌کنیم با افراد حرفه‌ای قدم در این مسیر بگذارید.
گونه‌های جانوری که در مسیر راهتان ممکن است با آن‌ها برخورد کنید شامل کبک، کبوتر وحشی، عقاب، قرقاول، کلاغ سیاه، گرگ، خرس، شغال، گراز و گاومیش می‌باشد. به همین خاطر است که تاکید می‌کنیم بدون راهنما صعود از قله حصین بن و ارتفاعات اطرافش را تجربه نکنید.
فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌هاکِی به فیلبند مازندران برویم؟
انتخاب زمان مناسب برای سفر به این روستای خارق العاده تا حد زیادی به هدفتان از سفر و خواسته و روحیاتتان بستگی دارد. در حالت کلی می‌توان گفت اگر عاشق طبیعت سرسبز و آب و‌های معتدل و لذت بردن از باران هستند، بهار و تابستان فیلبند را از دست ندهید. پاییز پادشاه فصل هاست و طبیعت هزار رنگ طبیعت گردان را ناخودآگاه به سمت خود جذب میکند. چهره‌ی پاییزی این روستا یکی از بهترین سکانس‌ها برای عکاسی و ثبت حال خوش می‌باشد. ترکیب رنگ نارنجی و قرمز درختان در کنار سفیدی ابر‌ها بیشتر شبیه به خواب است تا واقعیت و چطور میشود از آن گذشت؟
سفر در فصل زمستان به فیلبند خوبی‌ها و بدی‌های خاص خودش را دارد. در مرحله اول باید بدانید که ارتفاع زیاد این منطقه باعث میشود تا با بارش برف و باران زیاد و کاهش دمای شدید مواجه باشید. به طوریکه اغلب اهالی روستا نیز به قشلاق کوچ می‌کنند. اما افراد زیادی هستند که لباس زمستانی و تجهیزات را به عشق دیدن چهره‌ی سفیدپوش روستای فیلبند سختی‌های راه را به جان میخرند.
فیلبند مازندران؛ ییلاقی بر فراز ابر‌هادسترسی به روستای فیلبند مازندران
برای رسیدن به فیلبند زیبا اگر از تهران به این مسیر قدم می‌گذارید، باید ۱۴۰ کیلومتر را در جاده هراز طی کنید. سپس از جاده فرعی و با طی کردن مسیر تقریبا ۳۰ کیلومتری به اقیانوس ابر‌ها خواهید رسید و می‌توانید از طبیعت، آرامش و زیبایی لذت ببرید


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستای کمر پشت