کاشمر موقوفه ای برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند ندارد


کاشمر موقوفه ای برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند ندارد

مشهد- ایرنا- شهرستان کاشمر با داشتن حدود هزار و 500 موقوفه با 10 هزار رقبه وقفی جایگاه ارزنده ای در زمینه وقف دارد اما در این شهرستان در زمینه تحصیل و کمک به دانش آموزان نیازمند و محروم وقفی وجود ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر روز یکشنبه در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: ملاک قرار گرفتن نیازهای روز یکی از دغدغه‎های جدی و اولویت‎ ها در وقف است و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر وقف در موضوعاتی از جمله علم و فناوری، کتاب و کتابخوانی، تجهیزات پزشکی، تحقیق و پژوهش و محیط زیست باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام حسین نیساری افزود: با این وجود امسال و در آستانه آغاز سال تحصیلی به رغم همه محدودیت‌ها ۶۹ بسته "مهر تحصیلی" به ارزش ۹۵ میلیون ریال تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمندان قرار گرفت.
وی با اشاره به ثبت ۱۴ وقف جدید به ارزش ۱۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در شهرستان کاشمر گفت: ما به تنهایی نمی‎توانیم در زمینه سوق دادن موقوفات به نیازهای روز جامعه فرهنگ سازی کنیم بلکه روحانیت و رسانه‎ها باید در این زمینه همکاری وتلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: در حال حاضر ۴۷۸ موقوفه در زمینه مراسم اباعبدالله الحسین به ارزش چهار میلیارد ریال در شهرستان وجود دارد که درآمدهای حاصله از آنها باید در راستای نیت واقفان برای برپایی مراسم عزاداری هزینه شود.

نیساری افزود: به برکت وجود امامزادگان، کاشمر به دومین شهر زیارتی خراسان رضوی تبدیل شده اما نباید تصور داشت که سازمان اوقاف همه مسائل مربوط به زائران را مدیریت کند و با توجه به این که استان خراسان رضوی یکی از استان هایی است که استانداری اش معاونت زیارت دارد نهادهایی که تحت عنوان زیارت اعتبار می‎گیرند باید به فکر رفع مشکلات زائران هم باشند.

۶۵ درصد زمینهای شهرستان کاشمر وقفی است و این شهرستان یکی از ۱۵ شهر وقفی کشور به شمار می رود.
کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟