اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر موجب رستگاری می شود


اجرای صحیح  امر به معروف و نهی از منکر موجب رستگاری می شود

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امربه معروف و نهی از منکر را بالاترین خصلت اجتماعی افراد عنوان کرد و گفت: این فریضه عبادی سیاسی بر نقش مردم در مراقبت از عملکرد حاکمان و مسئولان نظارت می‌کند و اجرای درست آن موجب رستگاری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز یکشنبه در همایش مسئولان امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به هفته اول ماه محرم که به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است گفت: شعار این هفته نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به آیات و روایات زیادی که درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آورده شده است، گفت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه در این راستا می‌فرمایند: تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا در کنار امربه معروف و نهی ازمنکر چیزی نیست و یا در جای دیگر می فرمایند: به مسلمانان هشدار داده شده است که مسلمانان نباید دو فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر را ترک کنند چرا که اشرار بر آنها حاکم خواهد شد.

بصیری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه بزرگ است گفت: در جامعه ای که زمینه منکر فراهم است یقینا منکر به سرعت رشد می‌کند بنابراین باید قبل از اشاعه منکرات باید اقدام به پیشگیری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به سخن امام باقر(ع) افزود: امربه معروف و نهی از منکر راه انبیاء و صالحان و واجبی بسیار بزرگ است که فرائض دیگر به آن وابسته است.

به گفته بصیری فراموشی این مساله در بطن جامعه لطمه های زیادی را به مردم وارد خواهد ساخت و باید در این راستا افراد را به سوی بهترین ها در صنعت، علم، تکنولوژی و قانون و آنچه خوب و برگزیده است دعوت کنیم و آن وقت است که با تشکیل گروه های منسجم به رستگاری خواهیم رسید.

وی همچنین با بیان اینکه هر شخصی یک وظیفه فردی و یک وظیفه اجتماعی دارد گفت: جامعه ای که بی تفاوت و احساس تعلق به سرنوشت مردم نداشته باشد و امربه معروف و نهی از منکر در آن فراموش شود ماندگار نخواهد ماند.

۹۸۸۹ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329