میزبانی 100 درصدی مساجد ناحیه شهید باهنر از عزاداری‌های محرم/ اقامه نماز ظهور عاشورا با حضور مسجدی‌ها


میزبانی 100 درصدی مساجد ناحیه شهید باهنر از عزاداری‌های محرم/ اقامه نماز ظهور عاشورا با حضور مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام بصیری با اشاره‌به اقامه عزای حسینی در همه مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: دسته‌جات عزاداری این ناحیه روز عاشورا در آستان امام‌زاده اسماعیل(ع) زرگنده تجمع کرده و نماز ظهر این روز را اقامه می‌کنند.

حجت الاسلام «احمد بصیری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برنامه های عزاداری حسینی در مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: نشست «ضرورت واکاوی مسائل و مشکلات روز با نگاه به حماسه عاشورا» در آستانه ماه محرم برای ائمه جماعات ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد به برگزاری نمایشگاه «شمیم حسینی» با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه از مساجد غیربرخوردار برای خریداری اقلام مورد نیاز هیئت ها و مساجد به منظور برگزاری عزاداری های حسینی، حمایت های لازم صورت گرفت.

حجت الاسلام بصیری تصریح کرد: مراسم عزاداری حسینی در دهه اول محرم در مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می شود، در روز عاشورای حسینی نیز بنا است همه مساجد و هیئات مقصد پایانی و تجمع شان در مقابل امام زاده اسماعیل زرگنده(ع) باشد و با حضور در آستان این امامزاده نماز ظهر عاشورا را اول وقت اقامه کنند.

وی اضافه کرد: در ماه محرم از ۱۰۰ درصد ظرفیت مساجد ناحیه استفاده می شود به این معنا که در طول سال از میان 230 مسجد ناحیه، 170 مسجد امام جماعت دارند و مابقی مساجد که معمولا در مناطق روستایی لواسان قرار دارندد، فاقد امام جماعت برای اقامه نماز جماعت هستند، اما در ماه محرم مساجدی که در طول سال امام جماعت ندارند و بی برنامه هستند نیز میزبان عزاداری های حسینی و اقامه نماز جماعت می شوند.

حجت الاسلام بصیری تاکید کرد: در ماه محرم همه مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد فعلیت می یابند و مسجدی نیست که در این ایام برنامه ای نداشته باشد.

یادآور می شود، ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد شامل مناطق ۱،۳ و لواسانات می شود.

پایان پیام/40

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...