مشاور رییس جمهوری لبنان خواستار احضار سفیر ترکیه در بیروت شد


تهران – ایرنا- مشاور رییس جمهوری لبنان امروز (دوشنبه) در واکنش به بیانیه...
تهران – ایرنا- مشاور رییس جمهوری لبنان امروز (دوشنبه) در واکنش به بیانیه وزارت خارجه ترکیه در خصوص سخنرانی میشل عون ، خواستار فراخواندن سفیر ترکیه در بیروت شد.

"ابوزید علی" در صفحه توئیتری خود نوشت: بی احترامی وزارت خارجه ترکیه به "میشل عون" عالی ترین مقام لبنان پذیرفتنی نیست و نشانگر تفکر سلطه گری و هیمنه ترکیه است که از امپراطوری عثمانی به ارث برده است.

وی ادامه داد: کوچک ترین پاسخ دولت لبنان فراخواندن "هاکان چکل" سفیر ترکیه در بیروت است تا به مقامات آنکارا گفته شود که زمان سلطه و هیمنه به پایان رسیده است و تاریخ به عقب برنمی گردد.

مشاور رییس جمهور لبنان تاکید کرد: لبنان وطن بزرگ و مستقل ما باقی می ماند و ما نیز هم صدا با رییس جمهورمان می گوییم : لبنان بزرگ تر از آن است که بلعیده شود و کوچک تر از آن است که تقسیم شود.

وزارت امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) در واکنش به اظهارات عون در مراسم صدمین سالگرد تاسیس کشورش اعلام کرد: استنادات بی‌اساس و پیش داوری میشل عون و این اتهام را که امپراطوری عثمانی از تروریسم دولتی در لبنان استفاده کرده است را محکوم می‌کنیم.

"میشل عون" رییس جمهور لبنان در سخنرانی خود تاکید کرده بود: تمام تلاش ها برای رهایی از یوغ عثمانی با خشونت، قتل، فتنه های طایفه ای پاسخ داده می شود. تروریسم دولتی عثمانی ها علیه لبنانی ها هزاران قربانی گرفت و به گرسنگی و کار اجباری منجر شد.

عون در ادامه از تمام لبنانی ها خواسته بود که تاریخ کشور را به نسل های آینده آموزش دهند و خاطر نشان کرده بود: ملت ما در مقابل اشغالگری و قیمومت تسلیم نمی شود و لبنان با مساحت کوچک خود خاستگاه دمکراسی و اندیشه آزاد است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته