دستگاه‌های مقابله‌ای با موادمخدر در شرق کشور به پهپاد مجهز می‌شوند


دستگاه‌های مقابله‌ای با موادمخدر در شرق کشور به پهپاد مجهز می‌شوند

کرمان - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور از اختصاص پهپاد به دستگاه های مقابله کننده با موادمخدر در شرق کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر در این نقطه از کشورمان جزو اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان در جمع اصحاب رسانه افزود: اولویت های اعتباری و امکاناتی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس شرایط ماموریتی در استان ها است و شرق کشور از نقاط تمرکز ستاد کشور به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به دنبال آن است که کشفیات مواد مخدر در شرق کشور افزایش یافته و در کنار آن، کشفیات اطلاعاتی نیز افزایش یابد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: در سال جاری اصلاح قانونی برای ساماندهی معتادان متجاهر را نیز خواهیم داشت زیرا نگهداری های سه و ۶ ماه این افراد در مراکز ماده ۱۶ کافی نیست و مانندآن است که کاری را نیمه کاره انجام داده و رها کنیم.

سردار مومنی به بازدید انجام شده از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر پلیس استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: عملکرد استان کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر در تمامی شاخص ها مثبت بوده و عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به کشف ۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان طی پنج ماه ابتدای سال جاری، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد افزایش داشته و حدود ۸ تن از آن نیز هروئین و شیشه به مقصد کشورهای اروپایی بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر کشور در استان های شرقی و حاشیه شرق انجام می شود، گفت: هدف گذاری و تمرکز بر مبدا و مناطق ورودی از موارد مورد تاکید ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه سال جاری در سطح کشور ۴۰۰ تن انواع مخدر کشف شده که ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: استان کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و بخش زیادی از مواد مخدر مکشوفه در کشور در این استان کشف می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه به بازدید انجام شده از اردوگاه حرفه آموزی کرمان واقع در کبوترخان نیز اشاره و بیان کرد: در جلسه ای با استاندار کرمان و سایر مسئولان استانی راهکارهای تسریع در راه اندازی این اردوگاه بررسی خواهد شد تا بر اساس همکاری مشترک استانداری کرمان، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و سازمان زندانها ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفری این اردوگاه برای ساماندهی معتادان متجاهر و زندانیان جرائم مواد مخدر به کار گرفته شود.

سردار مومنی تاکید کرد: در ماه های آینده چهار اردوگاه دیگر نیز در کشور راه اندازی می شود که معتادان متجاهر ساماندهی شوند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص کشور صرف هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مبارزه با مواد مخدر می شود و در تمامی حوزه های مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی