رئیس سابق سیا به ترامپ هشدار داد +عکس


رئیس سابق سیا به ترامپ هشدار داد +عکس

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا هشدار داد که مصونیت وی موقت خواهد بود.

تارنمای خبری آمریکایی «واشنگتن اگزماینر»" امروز(دوشنبه) در گزارشی افزود: «جان برنان» در پاسخ به توئیت اخیر ترامپ که علیه «جیمز کومی» (رئیس اخراج شده اف.بی.آی) مطلبی نوشته بود، به دفاع از کومی پرداخت و مصونیت ترامپ را شبیه "پیله محافظ" دانست که بطور موقت او را احاطه کرده است.

ترامپ در توئیتی علیه کومی که وی را دو سال پیش و بطور ناگهانی از ریاست «اف.بی.آی» اخراج کرد، نوشته بود: شاید هرگز در تاریخ کشور ما بی مقدارتر و ناروا تر از جیمز کومی که در گزارش منتشر شده بازرس کل آمده، نبوده است.

به نوشته واشنگتن اگزماینر، برنان نیز در مقابل در توئیتی بطور غیرمستقیم به ترامپ اما خطاب به کومی نوشت: آیا (فردی) نجیب، امین، شایسته و میهن پرست تر از ترامپ می توان امید داشت که وجود داشته باشد و این فقط به خاطر «ویلیام بار» (William Barr) دادستان کل و جمهوریخواهان حاضر در سنا است که وی در دنیایی عاری از «مشکلات و لطمات» قرار گرفته است.

برنان که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی ریاست سازمان سیا را برعهده داشت، در این توئیت افزود: اما پیله محافظت شده آنها کاملا موقتی است.

بنابراین گزارش، ترامپ پنجشنبه گذشته و پس از آنکه بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا اقدام به انتشار گزارشی کرد که در آن رئیس سابق «اف.بی.آی» را به انتشار غیرمجاز یادداشتی از مکالمات خود با ترامپ متهم ساخت، توئیتی ضد کومی منتشر کرد.

وزارت دادگستری آمریکا هفتم شهریور ماه جیمز کومی را به نقض مقررات اداری پلیس متهم کرد.

یک مقام رسمی از اداره بازرسی وزارت دادگستری آمریکا در این باره گفته بود کومی در زمینه یادداشت‌های مربوط به مکالمات خود با دونالد ترامپ، برخی مقررات را نقض کرده است.

رئیس سابق سیا به ترامپ هشدار داد +عکس

دونالد ترامپ اردیبهشت سال ۱۳۹۶، جیمز کومی را از ریاست پلیس فدرال آمریکا(اف.‌بی.‌آی) برکنار کرد.

رییس‌ جمهوری آمریکا در نامه برکناری جیمز کومی نوشت که او توانایی رهبری موثر «اف.بی.آی» را ندارد و به یک رهبر تازه نیاز است تا اعتماد عمومی به این نهاد را بازسازی کند.

کومی در همان زمان یادداشت‌های مرتبط با دیدارها و مکالمات خود را با ترامپ در اختیار رسانه‌ها گذاشت.

بنابر گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا، جیمز کومی یکی از یادداشت‌ها را که حاوی اطلاعات غیرمحرمانه بوده، در اختیار یکی از دوستان خود داده بود تا به دست رسانه های آمریکایی برساند، این اقدام، نقض مقررات اداری محسوب شده است.

اتهام دیگر جیمز کومی این است که پس از برکناری از ریاست پلیس فدرال به مقام‌های پلیس اطلاع نداده که یادداشت‌های دیگری در اختیار دارد و آنها را در گاوصندوقی در منزل خود نگهداری می‌کند.

جیمز کومی پیش از این گفته بود که علت انتشار یادداشت‌ها این بود که احتمال می‌داده ترامپ در آینده دروغ بگوید و همچنین قصد داشته که زمینه را برای تعیین یک بازرس ویژه برای بررسی روابط بین ترامپ و روسیه فراهم کند.

نقل از ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم