هیات سبز کهگیلویه و بویراحمد در ایام محرم انتخاب می شود


هیات سبز کهگیلویه و بویراحمد در ایام محرم انتخاب می شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و رعایت مسائل بهداشتی زیست محیطی در ایام محرم و صفر، با نظارت و داوری تشکل‌های زیست محیطی در شهرستان‌ها هیات سبز انتخاب و تجلیل می‌شود.

محسن جعفری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی در سراسر کشور توزیع می‌شوند که این اقدام تولید همزمان حجم عظیمی از زباله در شهرها و روستاها را در پی دارد.

وی افزود: تماس این ظروف با غذای گرم، چرب و داغ، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می کند که تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بر سرطان زا بودن ظروف پلاستیکی در مصرف نوشیدنی های داغ و غذای چرب تاکید کرد.

جعفری نژاد از مردم استان خواست که تا حد امکان برای توزیع نوشیدنی های گرم مانند شیر و چای از لیوان های کاغذی (سلولزی) استفاده کنند زیرا تحقیقات نشان داده ظروف سلولزی و گیاهی در تماس با نوشیدنی و غذاهای داغ عاری از هرگونه اثرات مضری برای بدن است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست های کلی محیط زیست مبنی بر نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همچنین پیش بینی افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در این ایام، اداره کل حفاظت محیط زیست استان در نظر دارد با هدف آموزش های شهروندی مبتنی بر ارائه راهکارهایی برای کاهش مصرف این ظروف مسابقه ای به عنوان انتخاب هیئت سبز برگزار کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشکل های زیست محیطی در هفت شهرستان استان به عنوان نمایندگان و داوران این اداره کل بر فعالیت هیئت ها نظارت خواهد داشت.

جعفری نژاد افزود: داشتن پاکبان، سطل زباله، فعالیت مسئولان هیئت ها برای پاکسازی مکان و اطراف تکایا و حسینه ها بعد از عزاداری، رعایت نظافت در آشپزی ها، مسائل زیست محیطی و بهداشتی در ذبح و قربانی ها ازجمله مواردی است که مد نظر تیم ارزیاب قرار خواهند گرفت.

وی گفت : پس از ایام عزاداری براساس جمع بندی مسئولان تشکل های مردمی در شهرستان ها، هیئت سبز انتخاب و از متولیان آن هیئت تجلیل خواهد شد.

۹۸۶۸/۶۱۱۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین