لوگوی جام جهانی قطر؛ شال عربی دور گردن جهان


لوگوی جام جهانی قطر؛ شال عربی دور گردن جهان

تهران- ایرنا- بدنبال رونمایی از لوگوی رسمی بیست و دومین دوره جام جهانی و همکاری فیفا و قطرِ میزبان در رسیدن به نقطه عطفی دیگر در مسیر برگزاری بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان، فیفا در گزارشی کوتاه به توضیح ایده‌های الهام‌بخش طراحی آن پرداخت.

مراسم رسمی رونمایی از لوگو در دوحه پایتخت قطر انجام شد و هزاران نفر شاهد انعکاس همزمان تصویر این لوگو روی تعدادی از نمادین‌ترین ساختمان‌های این کشور از جمله برج الخلیفه، آمفی تئاتر کاتارا کالچرال ویلج، وزارت کشور، بازار سوق واقف و یکی از ساختمان‌های میراث جهانی یونسکو بودند.

علاوه بر این، تعدادی از شهرهای بزرگ سرتاسر جهان نیز برای بزرگداشت این نقطه عطف، تصاویر لوگوی جام جهانی قطر را روی بیلبوردهای برجسته و مناطق مشهور به نمایش درآوردند.

تارنمای رسمی فیفا با انتشار ویدئویی از این لوگو رونمایی کرد:

طراحی این لوگو تداعی‌گر رویدادی است که تمام جهان را به یکدیگر پیوند داده و مشارکت می‌دهد و در عین حال از عناصر خیره‌کننده فرهنگی محلی و منطقه‌ای جهان عرب بهره برده و اشاره‌هایی به بازی زیبای فوتبال نیز دارد.

منحنی‌های خمیده نشان‌دهنده تپه‌های بیابانی است و شماره هشت مفهوم هشت ورزشگاه حیرت‌انگیزی است که میزبان مسابقات خواهد بود.

شکل اصلی این لوگو الهام گرفته از شال پشمی سنتی است که در ماه‌های زمستان در سرتاسر جهان و به‌ ویژه در مناطق عربی و خلیج فارس پوشیده می‌شود؛ علاوه بر این، ایده استفاده از طرحی شال مانند برای القای این موضوع است که جام جهانی برای نخستین بار در فصلی غیر از تابستان برگزار می‌شود؛ گرمای هوا در این منطقه موجب شد تا فیفا برای اولین با برگزاری این تورنمنت بزرگ در ماه‌های نوامبر و دسامبر موافقت کند.

فونت خطی که به همراه این لوگو آمده است نیز تلفیقی از خوشنویسی سنتی عربی در قالبی جدید و مدرن بوده و نمایانگر پیوند سنت و مدرنیته است.

رنگ انتخاب شده در این لوگو نیز نشان‌دهنده رنگ پرچم کشور قطر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها