تمام جنگل‌ها امسال سنددار می‌شوند


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 50 درصد جنگل‌های کشور کاداستر و برای آن‌ها سند تک‌برگ صادر شده است.

خلیل آقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 50 درصد جنگل‌های کشور کاداستر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌‍شود تا پایان سال تمام جنگل‌های کشور کاداستر و برای آن‌ها سند تک برگ صادر شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: هدف از اجرای طرح کاداستر در جنگل‌ها جلوگیری از تخریب، تصرف، تغییر کاربری و تجاوز به جنگل‌ها است؛ همچنین این موضوع موجب باعث می‌شود اختلاف آماری در عرصه‌های منابع‌طبیعی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه طرح‌های بهره‌برداری از چوب در جنگل‌های شمال کشور متوقف شد، خاطرنشان کرد: در حال تدوین طرح جایگزین برای بهره‌برداری از جنگل‌های هیرکانی در شمال کشور هستیم؛ جنگل‌ها باید بدون حمایت دولت روی پای خود بایستند.

آقایی در ادامه اضافه کرد: طرح بوم‌سازگان زاگرس در 6 میلیون هکتار از جنگل‌های 11 استان زاگرس‌نشین کشور اجرا می‌شود، برای اجرای این طرح حدود 650 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه 150 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور اختصاص پیدا کرده استریال افزود: از محل این اعتبارات در 11 هزار نقطه از کشور شاهد اجرای طرح‌های آبخیزداری هستیم؛ که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بالای 30 درصد است.

وی در پایان در خصوص پرونده‌های زمین‌خواری در کشور، توضیح داد: آمار دقیقی از این پرونده‌ها ندارم، اما تعداد بسیار زیادی از پرونده‌های زمین‌خواری در کشور در محاکم قضایی در جریان است.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جزییات برگزاری امتحانات نهایی از این تاریخ