جام جهانی بسکتبال؛ پیش‌بازی ایران-آنگولا؛ آغاز رقابت اصلی برای کسب سهمیه المپیک!


جام جهانی بسکتبال؛ پیش‌بازی ایران-آنگولا؛ آغاز رقابت اصلی برای کسب سهمیه المپیک!

تیم ملی بسکتبال ایران پس از بازماندن از صعود به مرحله بعد رقابت‌ها، کار خود را با رقابت در گروه بازنده‌ها...

طرفداری - تیم ملی ایران در پایان بازی‌های مرحله نخست گروهی جام جهانی بسکتبال 2019 چین، با سه شکست در قعر جدول گروه C قرار گرفت. تیم ملی با وجود عدم راهیابی به دور بعد، هنوز می‌تواند برای یک هدف دیگر رقابت کند؛ سهمیه المپیک 2020 توکیو!

اطلاعات بازی

ایران - آنگولا
شهر ورزشگاه تاریخ ساعت
پکن ووکسانگ اسپرت آرنا جمعه 15 شهریور 12:30

پیش‌بازی

تیم ملی اکنون در گروه N جدول بازندگان با تیم‌های تونس، آنگولا و فیلیپن به منظور تعیین رتبه‌های 17 تا 32 مسابقات همگروه شده است. اما ایران دیگر با تونس بازی نخواهد کرد و باید برابر آنگولا و فیلیپین صف‌آرایی کند. در واقع، تیم ملی برای حضور در المپیک 2020 توکیو باید در این مرحله از سایر تیم‌های آسیایی نتیجه بهتری کسب کند و مسابقات را در رده بالاتری نسبت به چین، فیلیپین و کره تمام کند. در حال حاضر چین یک برد دارد و تیم ملی کشورمان باید بتواند در هر دو دیدار باقیمانده به پیروزی برسد و اختلاف امتیاز خود را نیز بهبود ببخشد، چین نیز نباید هردو بازی خود را ببرد تا شاگردان مهران شاهین طبع سهمیه المپیک را کسب کنند.

اما در رابطه با بازی فردا، تیم ملی در آخرین دیدار خود برابر اسپانیا که مدعی قهرمانی محسوب می‌شود و به عنوان تیم نخست از گروه C صعود کرد، بهترین نمایشش را ارائه کرد! ملی‌پوشان تا آخرین دقایق کوارتر چهارم پا به پای یاران مارک گسول پیش رفتند اما حرفه‌ای‌گری اسپانیا پیروزی را برای نماینده اروپا به ارمغان آورد. در نهایت، بازی با اسپانیا نشان داد که سروقامتان کشورمان از په پتانسیل بالایی برخوردار هستند. بهتر شدن عملکرد بازیکنانی چون گرامی‌پور، رستم‌پور، یخچالی و نفرات دیگر قطعا خبر خوبی برای حامد حدادی خواهد بود.

اما آنگولا، قهرمان سال 2013 آفریقا، کار خود در دور قبل را با سوم شدن در گروه D پایان داد. نماینده آفریقا دو شکست قابل پیش‌بینی برابر صربستان و ایتالیا را تجربه کرد. آنگولا در دیدار آخر خود برابر فیلیپین قرار گرفت و موفق شد این تیم را 84-81 شکست دهد. تیم ملی بسکتبال آنگولا بازیکن شاخصی در ترکیب خود ندارد. تیم ملی در دیدار با دیگر نماینده آفریقا یعنی تونس 79-67 مغلوب شده بود.

مقایسه بهترین بازیکنان دو تیم

بازیکن نمره امتیاز ریباند اسیست
حامد حدادی 23.3 15 14 6
یانیک موریرا 15.0 11.7 9.0 0.5

مقایسه آماری ایران-آنگولا

تیم امتیاز ریباند اسیست پرتاب دو امتیازی پرتاب سه امتیازی پرتاب آزاد
ایران 71.0 35 16.3 46.2% 40.7% 64.1%
آنگولا 68 31.7 10.3 44.4% 27.5% 68.6%

جدول گروه N

جام جهانی بسکتبال؛ پیش‌بازی ایران-آنگولا؛ آغاز رقابت اصلی برای کسب سهمیه المپیک!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز