رایزن فرهنگی ایران: تهران برای گسترش روابط با تمام گروه‌های لبنانی تلاش می کند


رایزن فرهنگی ایران: تهران برای گسترش روابط با تمام گروه‌های لبنانی تلاش می کند

تهران- ایرنا- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دیدار با مفتی اهل سنت این کشور تاکید کرد که تهران تمام تلاش خود را جهت گسترش روابط با تمام گروه‌ها و طوایف و جریان‌های مختلف لبنانی می کند.

عباس خامه یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز گذشته (چهارشنبه) با شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت در محل دارالفتوای لبنان در بیروت دیدار و پیرامون مسائل مختلف گفت وگو کرد.
رایزن فرهنگی ایران با قدردانی از مواضع وحدت جویانه مفتی اهل سنت و دیگر علما و اندیشمندان لبنان که بی شک باعث گسترش و تقویت روابط بین مسلمانان می شود و توطئه‌های بدخواهان را نقش بر آب می کند از وی برای سفر به ایران و شرکت در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی که با عنوان «وحدت امت اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی» از سوی مجمع تقریب برگزار می شود، دعوت کرد.
خامه یار همچنین با اشاره به این نکته که تهران تمام تلاش خود را جهت گسترش روابط با تمام گروه‌ها و طوایف وجریان‌های مختلف لبنانی می کند، ابراز امیدواری کرد که سفر مفتی لبنان به ایران فرصت مناسبی برای بحث و گفت وگو درباره چالش‌ها و دغدغه‌های مشترک ایجاد کند و وی از نزدیک با واقعیت های موجود در ایران و مواضع وحدت جویانه ایران آشنایی بیشتری پیدا کند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در ادامه با اشاره به موضع یکپارچه تمام طرف های لبنانی درخصوص مقابله با تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت گفت: بی شک این وحدت ملی لبنانی هاست که چنین پیروزی بزرگی را به ارمغان آورده و امیدوارم که این خود، الگوی بسیار مناسبی برای دیگر ملت‌ها قرار گیرد.

خامه یار در پایان این دیدار با اشاره به اهمیت نقش علمای اسلام در مقابله با نقشه‌های فتنه برانگیز مذهبی و طایفه ای بر ضرورت استفاده از تمام تلاش‌ها و ظرفیت‌های مشترک در جهت مقابله با تجاوز بدخواهان و رویارویی با نقشه های تجزیه طلبانه آنان تاکید کرد.
همچنین شیخ عبداللطیف دریان نیز در این دیدار با محکوم کردن این تجاوز به حاکمیت خاک و امنیت لبنان به اهمیت روابط میان دو کشور و ضرورت اتحاد مسلمانان در مواجه با دشمنان تاکید کرد و افراط گرایی را آفت بزرگی برای جهان اسلام دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)