به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به جاکارتا در جمع خبرنگاران درباره اعلام گام سوم از سوی ایران و بیانیه فرانسه در این خصوص گفت: اروپایی ها باید به این نتیجه برسند که اگر بخواهند بروند از آمریکا برای اجرای تعهداتشان اجازه بگیرند آمریکا هیچ وقت آن اجازه را به آنها نخواهد داد. شما چه توقعی دارید دولت کنونی آمریکا که سیاست خود را فشار حداکثری گذاشته به شما اجازه بدهد که این فشار را کم کنید. حتما این کار را نخواهد کرد.

وی خطاب به اروپا عنوان کرد: شما نمی خواهید به ایران امتیازی بدهید، شما قراری نیست به ایران لطفی کنید، شما قرار است تعهداتتان را انجام دهید.

وزیر خارجه کشورمان درباره اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه تحریم ها را برنمی داریم و طی 24 ساعت می توانم مشکل مردم ایران را حل کنم، عنوان کرد:آقای ترامپ بهتر است برای مردم ایران مشکل درست نکند ما از ایشان نه برای حل مشکل توقع داریم و نه ایشان می تواند مشکلات ما را حل کند.

وی افزود: تصوراتی که ایشان راجع به توانمندی های خودش دارد، فعلا اگر بتواند مشکل مردم آمریکا و افرادی که هر از چند وقت یک بار توسط یک هفت تیرکش بی حساب و کتاب جان خود را در تعداد وسیعی از دست می دهند مشکل آنها را حل کند که وظیفه اش است و برای مردم ایران مشکل درست نکند برای ما کافی است.