مجتهد: بن سلمان از ولیعهد ابوظبی تبعیت می کند


مجتهد: بن سلمان از ولیعهد ابوظبی تبعیت می کند

تهران – ایرنا - «مجتهد» افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود طی سلسله توییت هایی از هدف ولیعهد سعودی برای تغییر رئیس آرامکو و همراهی وی با ولیعهد ابوظبی در وقایع جنوب یمن خبر داد.

مجتهد در توییت جدید خود نوشته است: بن سلمان به هر نحوی می خواهد سهام آرامکو را به فروش برساند و باور نمی کند که این امر در مقایسه با بورس های جهانی غیر ممکن است و خالد فالح وزیر انرژی عربستان را که رئیس هیأت مدیره شرکت آرامکو نیز بود مسئول این ناکامی می داند و به همین خاطر یاسر عثمان الرمیان را جایگزین وی در رأس هیأت مدیره آرامکو کرد.

وی در ادامه نوشته است: بن سلمان گمان می کند که الرمیان موانع جهانی را خواهد برداشت و سهام آرامکو را می فروشد.

به نوشته مجتهد، دلیل دوم تغییر فالح این است که بن سلمان قصد دارد دایره اطلاعات سرمایه گذاری ها و سود حاصل از صادرات آرامکو یا درآمدهای حاصل از فروش سهام های آرامکو تحت نظر یک فرد بسیار خاص و نزدیک او باشد تا بدون اینکه اطلاعاتی به بیرون درز کند، هرکاری را که بخواهد با میلیاردها پول حاصل از آن انجام دهد.

مجتهد دلیل سوم را نیز نزدیکی الرمیان به بن زاید می داند و نوشته که وی گزینه ولیعهد ابوظبی برای ریاست آرامکو بوده است.

این فعال توییتری در چند توییت دیگر به موضع بن سلمان در وقایع جنوب یمن پرداخته و نوشته است: از اطرافیان بن سلمان در خصوص این موضوع پرس و جو کرده و گفتند: اول، تفاهم با بن‌زاید سرنوشت‌ساز است و متزلزل نیست. دوم، بن‌سلمان همچنان از اینکه طرح بن‌زاید در یمن طرح اصلی است، رضایت دارد. سوم،‌ حزب الاصلاح از حوثی خطرناک‌تر و نابودی این حزب مهمتر است. چهارم،‌ بن سلمان خیلی خوشحال است که رژیم صهیونیستی با او در زمینه اهمیت نابودی حزب‌ الاصلاح موافق است.

مجتهد نوشت: پس از مخالفت فرماندهان میدانی دولت هادی با آن، بن سلمان تصمیم گرفت که موضع خود در یمن را تغییر دهد.

وی در ادامه نوشت: محمد بن سلمان به دولت منصور هادی تعهد داده که همه مقرهای آن ها را بازگرداند به شرط اینکه این دولت، نیروهای انتقالی جنوب را جایگزین نیروهای کادر الإصلاح کند.

مجتهد نوشته است: ولیعهد سعودی موافقت رهبران بازداشت شده در عربستان سعودی را تضمین کرده و تلاش دارد دایره موافقان خود را به هر نحوی گسترش دهد.

افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود در توییتی دیگر نوشت: بر خلاف آنچه که گفته می شود، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از حوادث یمن اطلاعی ندارد چه برسد به اینکه بخواهد در این خصوص موضعی اتخاذ کند.

وی همچنین در خصوص حمله اخیر جنگنده های ائتلاف سعودی به زندانی در استان ذمار یمن نوشت: در این زندان اسرای نیروهای منصور هادی که بسیاری از آن ها از حزب الاصلاح بودند نگهداری می شد و ائتلاف سعودی از مختصات این زندان اطلاع داشت و این حمله با هدف کشته شدن شمار زیادی از نیروهای این حزب بمباران شد و این حمله هیچ ربطی به جنگ عربستان با انصارالله یمن و حملات پهپادی آن‌ها به پایگاه‌ها و فرودگاه‌های سعودی ندارد.

مجتهد نوشت که بن‌سلمان از حزب الاصلاح به دلیل سرپیچی و اقدام علیه امارات انتقام گرفت.

جنگنده های ائتلاف سعودی یکشنبه شب به زندان «المقصوف» واقع در استان ذمار حمله کردند که در این بمباران ۱۵۶ زندانی کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل قلب / عکس پس زمینه قلب