مدارس اجتماع محور در فازهای جدید مسکن مهر پردیس راه‌اندازی می‌شود


مدارس اجتماع محور در فازهای جدید مسکن مهر پردیس راه‌اندازی  می‌شود

تهران-ایرنا- رییس اداره فنی و حرفه‌ای پردیس گفت: بانوان‌ کارآفرین و سرپرست خانواده در مدارس اجتماع محور فازهای 11 و 8 مسکن مهر پردیس به کسب و کار مشغول می‌شوند.

آزاده ریاحی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مدارسی که به مرحله بهره‌برداری نرسیده و همچنین در ساعات غیر درسی از حیاط و فضای مدارس برای کسب کار بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این ایده توسط وزیر راه و شهر سازی مطرح و توسط شرکت عمران پردیس در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: این مدارس نقش ویژه‌ای در افزایش کیفیت فضای شهری در فازهای جدید مسکن مهر دارند.

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان پردیس افزود: هدف اصلی از راه اندازی مدارس اجتماع محور، ایجاد اشتغال برای بانوان کارآفرین و سرپرست خانواده در فازهای جدید مسکن مهر است و در این طرح، فضا و تجهیزات مدرسه بدون پرداخت اجاره بها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

ریاحی با اشاره به برگزاری ۱۴۳ رشته در محیط واقعی کار توسط اداره فنی و حرفه ای شهرستان، اظهار داشت: کار در محیط واقعی یک بسته مهارتی مناسب برای کسانی است که با وجود تخصص در یک رشته گواهی مهارتی معتبر ندارند و با هماهنگی اداره فنی و حرفه‌ای در آزمون شرکت کرده و مدرک بین المللی رشته تخصصی خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس در این راستا آزمون عملی و تئوری عکاسی دیجیتال کار در محیط واقعی کار را برای خبرنگاران شهرستان برگزار کرد و آنها پس از کسب نمره قبولی در آزمون مدرک بین‌المللی فنی و حرفه ای دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بسته حمایتی کار در محیط واقعی در تعامل بین دستگاه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، خاطر نشان کرد: معرفی نیروهای متخصص از سوی ادارات به فنی حرفه‌ای، راهکار مناسبی برای افزایش تعداد متخصصین در شهرستان است و دریافت‌ تسهیلات بانکی با سود پایین یکی دیگر از مزایای این بسته حمایتی است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای پردیس گفت: در این بسته حمایتی، دولت به کارآموزان رشته‌های مهارتی با مدرک کارشناسی ۳میلیون ریال و مدرک کارشناسی ارشد ۵ میلیون ریال به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت می‌کند و به جای کارفرما تا دو سال هزینه بیمه کارآموز را می پردازد.

ریاحی با اشاره به رشته های برگزار شده در محیط واقعی کار در شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: رشته های متنوعی نظیر؛ تعمیر تلفن همراه، پرورش کاکتوس، کشت های گلخانه‌ای، کاشت قارچ و دوره‌های تخصصی رایانه و... و. برای علاقه‌مندان در این مرکز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ آموزشگاه در شهرستان فعال هستند، خاطر نشان کرد: آموزشگاه‌های شهرستان ظرفیت آموزشی بسیار خوبی دارند و در آزمون‌های استانی و کشوری رتبه‌ برتر را نسبت به سایر شهرستان های استان تهران کسب کردند.

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان با اشاره به فعال بودن بخش مشاوره شغلی در مرکز فنی وحرفه‌ای شهرستان پردیس، خاطر نشان کرد: بانوان سرپرست خانواده با مراجعه حضوری به این مرکز می‌توانند از خدمات مشاوره ما برای اشتغال و درآمدزایی استفاده کنند.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱//۱۳۴۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«فرشاد شهسواری» برای دومین بار شهردار نصیرشهر شد