واقعه کربلا الگوی کاملی برای زندگی است


واقعه کربلا الگوی کاملی برای زندگی است

زنجان - ایرنا -، واقعه کربلا الگویی کامل برای زندگانی است، با گذشت یکهزار و 400 سال وقایع آن دوباره گفته می‌شود باز هم نو و تازه است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان، روز شنبه در سوگواره "احلی من العسل" استان گفت: در آموزش و پرورش چند بعد تربیتی مورد توجه قرار گرفته که دانش آموزان در ۶ ساحت رشد پیدا کنند که اولین موضوع در این میان، ساحت تربیت دینی و اعتقادی و برای این منظور برنامه های مفصلی در نظر گرفته شده و یکی از آنها الگو دهی مناسب به دانش آموزان است.

ابراهیم رفیعی، با اشاره به وجود الگو های متنوع و مختلف دینی برای تمامی سنین مختلف افزود: یکی از الگو های مناسب حضرت قاسم بن حسن (ع) است که این برنامه خوب و ارزشمند با وجود تعطیلی مدارس که تربیت هیچگاه تعطیل نمی شود، به عنوان الگوگیری از شخصیت حضرت قاسم(ع) برگزار شده است .

وی اضافه کرد: دانش آموزان به این مهم توجه کنند که واقعه کربلا از ابعاد مختلفی قابل بررسی و الگوگیری از ابعاد مختلفی استو باید برش کوتاهی از کربلا را الگوی زندگی خود قرار دهیم به مصداق فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) که قرآن و عترت را به یادگار گذاشته‌اند یک برش از تاریخ اسلام برای همه زندگی ما کافی است.

این مسئول ادامه داد: واقعه عاشورا الگوی مناسبی برای همه روابط از جمله رابطه پدر و پسر، عموزاده‌ها، مادر و فرزندی، فرمانده با سرباز، رابطه ۲ برادر و الگویی برای نوجوانان، حضرت قاسم (ع) و شرح وظیفه فرماندهان است.

وی اظهار داشت: ثروت های بسیار بزرگی در دست شیعیان و محبین اهل بیت (ع) است که یکی از این نعمت ها کربلا است که ما با همین نعمت، هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و چهل سال در مقابل استکبار جهانی مقاومت کرده ایم.

سوگواره "احلی من العسل" همزمان با سراسر کشور با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان به یاد رشادت های حضرت قاسم بن الحسن(ع) در کربلای معلی برگزار شد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟