طرز تهیه نان خامه ای خانگی


طرز تهیه نان خامه ای خانگی

ر این آموزش با طرز تهیه نان خامه ای آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این شیرینی پرطرفدار نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

به گزارش زنان خبر، نان خامه ای از انواع شیرین های تر خوشمزه و خوش طعم می باشد که برای طرز تهیه نان خامه ای در منزل نیاز به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارید و شما می توانید به راحتی این نوع شیرینی را بپزید و درون آن را به کمک انواع کرم پر نمایید.

نان خامه ای و شیرینی لقمه ای و شیرینی ونیزی و شیرینی برنجی از انواع شیرینی ها لذیذ هستند و اگر شما به پخت انواع شیرینی ها علاقه مند هستید بهتر است برای پذیرایی از مهمان ها و اعضای خانواده تان این نوع شیرینی ها را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

مواد لازم برای تهیه نان شیرینی

آب : ۲/۳ پیمانه کره : ۱/۴ پیمانه آرد ساده و الک شده : ۳/۴ پیمانه تخم مرغ : دو عدد

مواد لازم برای تهیه سس شکلات

شکلات خالص و خرد شده : ۱۰۰ گرم آب : دو قاشق غذاخوری پودر قند : ۴ قاشق غذاخوری کره : دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه مخلوط میانی نان

خامه پرچرب : ۳۰۰ میلی لیتر پودر قند : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی نان خامه ای خوشمزه

برای تهیه شیرینی نان خامه ای ابتدا فر را روی دمای ۱۹۰ سانتی گراد تنظیم نمایید تا به خوبی داغ شود سپس درون تابه ای مناسب کره و آب و نمک را بریزید و تابه را روی حرارت گاز با شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

در مرحله بعدی طرز تهیه نان خامه ای بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید بلافاصله آرد الک شده را به مخلوط کره و آب بیفزایید و با کمک قاشق چوبی مخلوط مواد را هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود و خمیر به راحتی از دیواره تابه جدا شود سپس خمیر را از روی حرارت گاز بردارید و در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شود.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

بعد از ولرم شدن خمیر تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به آن بیفزایید و بعد از اضافه کردن هر یک از تخم مرغ ها به خمیر آن را به خوبی هم بزنید تا کشدار و صاف شود.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

در این مرحله از طرز تهیه نان خامه ای خمیر شیرینی را درون قیف بزرگ و ماسوره داری بریزید.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

به کمک قیف ماسوره دار گلوله های کوچکی را با فاصله روی سینی مخصوص فر بریزید.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

سینی فر را در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده اید به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها طلایی و ترد شوند.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

برای طرز تهیه مخلوط مواد میانی نان خامه ای می توانید شکر و خامه را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید تا خامه فرم بگیرد سپس روی ظرف را بپوشانید و ظرف را درون یخچال قرار دهید تا مخلوط خامه خنک شود.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

برای طرز تهیه سس شکلاتی نیز شکلات خالص و خرد شده و آب و پودر قند و کره را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف حاوی مواد را روی بخار آب جوش قرار دهید و مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا سس نرم و یکدست شود.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

در این مرحله از طرز تهیه نان خامه بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را درون فر بیرون آورید و روی هر یک از نان های خامه ای شکافی کوچک ایجاد نمایید تا بخار موجود در آن ها خارج شود سپس نان خامه ای ها را درون سینی مشبک و فلزی قرار دهید تا به خوبی سرد شوند.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

بعد از اینکه نان ها به خوبی سرد شدند درون آن ها را به کمک خامه پر نمایید و روی نان خامه ای ها سس شکلاتی بمالید.

طرز تهیه نان خامه ای خانگیطرز تهیه نان خامه ای خانگی

نکات طلایی برای تهیه نان خامه ای

قبل از پخت نان خامه ای کره را از درون یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط برسد تا در هنگام به جوش آمدن آب کره به راحتی ذوب شود. زمان مناسب برای افزودن آرد به آب زمانی است که آب شروع به قل زدن خواهد کرد. توجه داشته باشید که برای طرز تهیه نان خامه ای باید آرد را به صورت یکباره به آب بیفزایید و مایه شیرینی را به سرعت هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود و بعد از اینکه خمیر از دیواره های تابه جدا شد باید آن را از روی حرارت گاز بردارید.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

اگر خمیر بیش از حد حرارت ببیند در هنگام پخت در فر تغییر شکل پیدا خواهد کرد. اگر آب موجود در خمیر نان شیرینی بخار نشود و خمیر شل باشد نان خامه ای بعد از پختن در فر حالت نرم و خمیری شکلی پیدا خواهد کرد. برای اینکه متوجه شوید خمیر برای تهیه نان خامه ای آماده است می توانید یک قاشق را در خمیر داغ فرو کنید و اگر قاشق صاف ایستاد خمیر آماده می باشد.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

تخم مرغ ها را به خمیر ولرم اضافه کنید تا تخم مرغ ها به خوبی به خورد خمیر بروند. توجه داشته باشید که اگر در زمان افزودن تخم مرغ ها ، خمیر سرد یا داغ باشد نان خامه ای به بافتی مطلوب نمی رسد. خمیر را بدون استفاده از همزن برقی تهیه کنید زیرا پره های همزن باعث وارد شدن هوا به خمیر می شوند و حفره های هوا نیز باعث می شوند تا شیرینی درون فر به خوبی پف نکند و بعد از بیرون آوردن نان خامه ای از فر نیز پف آن می خوابد. برای طرز تهیه نان خامه ای فر را از قبل به خوبی گرم کنید. خمیر قبل از ریختن روی سطح سینی فر باید به صورت کامل یکدست و براق باشد.

طرز تهیه نان خامه ای خانگی

در این مطلب با طرز تهیه نان خامه ای شیرینی معروف فرانسوی آشنا شدید که امیدواریم از پخت این نوع شیرینی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

انتهای متن/*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید