تجمع عظیم عزاداران حسینی در ارومیه


تجمع عظیم عزاداران حسینی در ارومیه

ارومیه- ایرنا- همزمان با هشتم ماه محرم تجمع عظیم عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه برگزار ‌شد و علاوه بر اقشار مختلف مردمی و روحانیان، جمعی از مسوولان دولتی از جمله نماینده عالی دولت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این آیین معنوی حضور یافتند.

عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در قالب این آیین عزاداری در میدان انقلاب ارومیه به مرثیه‌سرایی پرداختند و دل سوختگان از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد ضمن سینه‌زنی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

عاشقان امام حسین(ع) در این آیین عزاداری که به صورت متمرکز و در قالب عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» برگزار شد، با در دست داشتن علم‌های سیاه منقش به نام اباعبدالله حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزاداری کردند.

تجمع عظیم عزاداران حسینی در ارومیه

نوای لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا ابوالفضل (ع)، لبیک یا علی(ع) و لبیک یا زهرا(س) مردم مومن و موحد این شهرستان رنگ و بوی معنوی خاصی به این خطه بخشیده بود.

تجمع عظیم عزاداران حسینی در ارومیه

مردم آذربایجان‌غربی نظیر دیگر استان‌های کشور، همه ساله در دهه نخست ماه محرم عزاداری‌های حسینی را برگزار می‌کنند و این عزاداری‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود می‌رسد.

امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم محرم) سال ۶۱ هجری قمری به دست سپاهیان یزید به سرکردگی عمر بن سعد، مظلومانه به شهادت رسیدند.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا