بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه در اربعین 50 درصد تخفیف دارد


بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه در اربعین 50 درصد تخفیف دارد

کرمانشاه – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تخفیف 50 درصدی بازدید از اماکن تاریخی این استان در اربعین امسال خبر داد و گفت: در استان کرمانشاه 2 هزار و 250 اثر تاریخی ثبت شده ملی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، امید قادری روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استقبال و بدرقه از زوار اربعین حسینی در سرسرای اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه از فرصت بازگشایی مرز خسروی باید بیشترین بهره را گرفت، اظهار داشت: برای ورود گردشگران عراقی نیز در راستای ایجاد ارزش افزوده باید در اسرع وقت برنامه‌ریزی شود.

او ادامه داد: معاونان اداره میراث فرهنگی برنامه‌های خود را براساس خلاقیت و ایده‌های نو در راستای جذب حداکثری گردشگران و برای ارائه در جلسه ستاد اربعین استان به معاونت توسعه و پشتیبانی تحویل دهند.

قادری تاکید کرد: در حوزه معاونت میراث فرهنگی، مسیر ساسانی از کنگاور تا قصرشیرین با ارائه دفترک راهنمای گردشگری به زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام معرفی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از ایده‌های نو برای معرفی هرچه بهتر این استان به زوار و گردشگران استقبال می‌شود، اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در ایام اربعین در تکایای بیگلربیگی و معاون الملک برای زائران تدارک دیده شده است.

وی از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایام اربعین خبر داد و گفت: در کنار موکب‌های اصلی استان در مسیر برگشت، نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات برپا می‌شود.

قادری در ادامه با بیان اینکه توزیع بروشور و معرفی اماکن و محوطه‌های تاریخی در کنار نمایشگاه‌های صنایع دستی انجام می‌شود، افزود: با همکاری اداره کل راهداری تمام تابلوهای تبلیغاتی از کنگاور تا خسروی به معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و کلان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ اختصاص می‌یابند.

وی تاکید کرد: باید نهایتا در هفته آینده تبلیغات محیطی در سطح استان آغاز شود و در این تبلیغات ظرفیت‌های استان به تفکیک به عموم گردشگران و زائران اطلاع رسانی گردد.

وجود بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی، مجموعه جهانی بیستون و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین روز جمعه گذشته پس از یک دهه با حضور وزرای کشور عراق و ایران بر روی زائران اربعین حسینی (ع) گشوده شد.

براساس اعلام مسئولان استان کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار زائر از مرز خسروی عازم کربلای معلی شوند.

۷۴۴۷/۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن