امام حسین (ع) سمبل عدالت در جهان است


امام حسین (ع) سمبل عدالت در جهان است

آیت الله عبادی گفت: اگر امروز جریان ظلم و عدل به عنوان دو قطب در کره زمین مطرح می شوند، دیگر حساب مسلمان، شیعه، سنی، یهودی، نصرانی، مسیحی و... نیست بلکه در هر کجای این عالم اگر انسانی عدالتخواه باشد، حسین (ع) را به عنوان سمبل عدالت در دنیا می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز پنج شنبه (21 شهریور) در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی اظهار داشت: ایمان، یعنی ایجاد امنیت، انسانی که بر اساس فطرت و عقل در معرفت و شناخت حقایق از طرق لازم از جمله عقل، علم، کشف، عرفان و وحی، واقعیت را کشف کند، هم اندیشه‌اش را از همه‌ی ضررهای احتمالی خارج و برای آن ایجاد امنیت می کند و هم در جهت اعمال، رفتار و اخلاق درست پیش می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، افزود: عدل قانونی در نظام خلقت است و به هیچ نحوی نمی‌شود آن را نادیده گرفت و در تکوین و تشریع نیز اینگونه است، حال چطور می‌شود کسانی چه در گذشته و چه حال، ادعای دین کنند آن هم از راه ظلم، اینگونه ادعایی هم در لفظ و هم با نظام هستی تناقض دارد.

به گفته وی، ممکن نیست کسی از راه ظلم به دین خدا برسد، آن‌هایی که در مبنا ظلم و ظالم را پذیرفته اند، نمی توانند، پیرو دین و مذهب باشند.

آیت الله عبادی ادامه داد: در صحنه میدانی آنهایی که مسلمان نیستند و یا مسلمان هستند و فرقه دیگری دارند به حضرت علی(علیه السلام) افتخار می کنند به گونه ای که جرج جرداق مسیحی کتاب «صوت العداله الانسانیه» خود را به حضرت علی(علیه السلام) اختصاص می دهد.

وی گفت: اگر امروز جریان ظلم و عدل به عنوان دو قطب در کره زمین مطرح می شوند، دیگر حساب مسلمان، شیعه، سنی، یهودی، نصرانی، مسیحی و... نیست بلکه در هر کجای این عالم اگر انسانی عدالتخواه باشد، حسین علیه السلام را به عنوان سمبل عدالت در دنیای دیروز و امروز می پذیرد.

وی یادآور شد: دشمنان به طرق مختلف دشمنی می کنند اما با همه دشمنی خود می بینید که نظرشان نسبت به بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب چیست، لذا خود دشمن قبول دارد که این انقلاب بر پایه عقل و عدل است و کارهایش بر اساس منطق است.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: فلسفه وجود تمامی پیغمبران این بوده است که انسان جایگاه اصلی خود را که همان عدل است پیدا کند و به آن برسد، مسئله عدل اقتصادی اگرچه مهم است اما یک جزء است و اصل این است که خود انسان در جایگاه عدالت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به ما چنین توفیقی حاصل شده که خدا ما را به منبع حق وصل کرده لذا حواسمان جمع باشد که آن را ارزان نفروشیم.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم