کمبود زمین و تجهیزات مشکل اصلی سافت‌بال اصفهان است


کمبود زمین و تجهیزات مشکل اصلی سافت‌بال اصفهان است

اصفهان - ایرنا - سرپرست تیم سافت‌بال اصفهان گفت: کمبود زمین چمن اختصاصی و تجهیزات و وسایل سافت‌بال مشکل اصلی این رشته در این استان است.

رویا زنگنه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: نبود زمین چمن طبیعی اختصاصی و اجبار به تمرین در زمین چمن مصنوعی از میزان آمادگی تیمی می‌کاهد، چرا که مسابقات اصلی این رشته در چمن طبیعی برگزار می‌شود.

وی وجود زیرساخت و امکانات مناسب را پشتوانه اصلی پیشرفت ورزش دانست و اضافه کرد: تجهیزات و وسایل رشته سافت‌بال از خارج کشور وارد می‌شود و با توجه به گرانی نرخ ارز و محدودیت‌های وارداتی و کمبود منابع مالی، در تکمیل وسایل مورد نیاز خود با چالش روبه رو هستیم.

رییس کمیته سافت‌بال هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات اداره کل و هیات، کفاف مخارج را نمی‌دهد، تصریح کرد: حمایت فدراسیون و انجمن کشوری برای توسعه این رشته در کشور ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سافت‌بال بانوان قهرمانی کشور در اصفهان افزود: مسابقات مذکور ۲۳ تا ۲۷شهریور امسال در زمین چمن خوراسگان اصفهان برگزار خواهد شد، تیم‌های اصفهان، بوشهر، تهران، قم، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.
زنگنه خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات بمنظور شناسایی نفرات برتر و دعوت از بهترین‌ها جهت شرکت در اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی کشورمان خواهد بود.

رییس کمیته سافت‌بال استان اصفهان، تیم‌های تهران و بوشهر را رقبای اصلی تیمش در رقابت‌ها عنوان کرد و افزود: با بازی‌های حساب شده می‌توانیم به کسب مقام برتر امیدوار باشیم.

زنگنه اظهارداشت: در ماه‌های قبل تمرینات تیم اصفهان در چمن مصنوعی مشتاق این شهر برگزار شد و در ۱۰ روز اخیر برای هماهنگی بیشتر اعضا و عادت به بازی در چمن، زمین چمن خورسگان را برای ادامه تمرینات انتخاب کردیم که این امر ارتقای کیفی بازیکنان و نوع بازی‌ها را در پی داشته است.

سرپرست تیم سافت‌بال اصفهان خاطرنشان کرد: این تیم در سال‌های گذشته کسب مقام‌های قهرمانی، دوم و سوم را در مسابقات کشوری و لیگ جنوب ایران در کارنامه دارد و موفقیت در دوره پیش رو با تلاش و انگیزه بالاتر محقق خواهد شد.

سافت‌بال یک ورزش گروهی است که با نوعی دسته چوبی (bat) و توپ توسط ۹ بازیکن در یک زمین چمن بازی می‌شود.
این رشته از بیسبال ریشه گرفته است و در برخی از شهرهای کشور از جمله اصفهان طرفدار دارد.

۶۰۲۲۲/ ۶۰۲۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نخستین باغ خانوادگی شهرضا احداث می‌شود