مرتضی جوادی آملی: بخش وسیعی از جامعه ما حق را گم کرده اند


مرتضی جوادی آملی: بخش وسیعی از جامعه ما حق را گم کرده اند

شفقنا- رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: بخش وسیعی از جامعه ما حق را گم کرده اند و از ظن و وهم و خیال پیروی می کنند و بخش دیگری از افراد که اربابان کفر هستند از هوا و هوس پیروی می کنند. به گزارش شفقنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی مدیر حوزه های علمیه […]

مرتضی جوادی آملی: بخش وسیعی از جامعه ما حق را گم کرده اند

شفقنا- رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: بخش وسیعی از جامعه ما حق را گم کرده اند و از ظن و وهم و خیال پیروی می کنند و بخش دیگری از افراد که اربابان کفر هستند از هوا و هوس پیروی می کنند.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی مدیر حوزه های علمیه آمل، در آیین شروع سال تحصیلی جدید (۹۹_۹۸) حوزه های علمیه استان مازندران که به میزبانی شهرستان آمل و در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ایام سوگ و ماتم سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، به بیان حدیثی از آن امام همام پرداخت و اذعان داشت: امام حسین علیه السلام می فرماید: «لا یَکْمُلُ الْعَقْلُ اِلاّ بِاتِّباعِ الْحَقِّ»؛ امکان ندارد عقلانیتی به جامعه بیاید مگر اینکه از حق تبعیت شود.

او خاطرنشان کرد: مشکل جامعه ما «جهل» نیست بلکه «جهالت» و «دوری از حق» است، بسیاری از افرادی که در کربلا در مقابل امام قرار داشتند، امام را می شناختند اما دچار عدم تبعیت از حق بودند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح داشت: امروز نیز جامعه ما با مشکل جهالت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر عرصه ها درگیر است.

او در ادامه بیان داشت: بخش وسیعی از جامعه ما حق را گم کرده اند و از ظن و وهم و خیال پیروی می کنند و بخش دیگری از افراد که اربابان کفر هستند از هوا و هوس پیروی می کنند، در این بین تنها سخن و مکتب حسین بن علی (ع) می تواند نجات بخش جامعه ما باشد.

جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:انجام هر برنامه و تصمیمی منوط و مشروط به تحقق یک سری از عوامل است، عامل اصلی در حوزه تعلیم و آموزش خود طلاب هستند که اگر اهتمام جدی به برنامه های آموزشی نداشته باشند هرگز برنامه موفق نخواهد بود.

او بیان داشت: موفقیت برنامه های آموزشی نیاز به تلاش و جدیت طلاب دارد یعنی طلاب باید تمام وقت خود را صرف برنامه منسجم تحصیلی خود کنند تا یک گفتمان تعلیم و تعلم بین ایشان و حوزه شکل بگیرد.

استاد حو‌زه و دانشگاه ادامه داد: عامل مهم دوم، اساتید و مربیان حوزه هستند، نباید استفاده طلاب و حوزه ها از اساتید یک استفاده حداقلی باشد بلکه باید یک ارتباط منسجم بین اساتید با یکدیگر از یک سو و بین اساتید و طلاب از سوی دیگر برقرار شود بایستی همه برنامه ها چه آموزشی و چه سایر برنامه ها در حوزه تحت نظر اساتید قرار بگیرد تا از بار علمی کافی برخوردار باشد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گروه خونی همگانی در راه است؛ آنزیمی که ناهمخوانی گروه‌های خونی‌ را از بین می‌برد