از بهبود شرایط اقتصادی کشور تا حذف پراید در جاده‌ها نیازمند تدبیر مسوولان


از بهبود شرایط اقتصادی کشور تا حذف پراید در جاده‌ها نیازمند تدبیر مسوولان

استان‌ها - ایرنا - دولت زمینه حضور زنان را در ورزشگاه‌ها فراهم کرده است، حدف پراید از جاده‌ها نیازمند تدبیر مسوولان، ضرورت بازنگری در سیستم آموزشی کشور، استقرار هشت فروند بالگرد اورژانس اربعین در ایلام، احزاب عامل رشد عقلانیت سیاسی، حضور 16 کشور در همایش بین‌المللی جاده ابریشم، بهبود شرایط اقتصادی کشور، رد پای میش در اسدآباد همدان و عضویت اراضی...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

دولت زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کرده‌ است

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهوری گفت: دولت تمهیدات لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کرده‌است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این امر محقق شود.

حسین‌علی امیری در سفر آذربایجان غربی افزود: شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیازمند فراهم کردن یک سری زیرساخت‌ها از جمله ورودی، معبر، محل استقرار و خدمات ویژه رفاهی به‌صورت جداگانه برای زنان بوده که با دستور وزیر ورزش و جوانان و همکاری نهادهای دولتی این امکانات در تمام ورزشگاه‌های بزرگ کشور در حال انجام است.

استقرار هشت بالگرد اورژانس اربعین در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هشت فروند بالگرد اورژانس شامل سه فروند اورژانس ۱۱۵ و پنج فروند متعلق به هوانیروز ایام اربعین در ایلام مستقر می شوند.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین ۹۰ پایگاه ثابت و موقت، ۱۵۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ اتوبوس آمبولانس برای پوشش تمام محورهای مواصلاتی از طریق اورژانس ۱۱۵ در ایلام مستقر می شوند.

بدون توجه به مشکل آب نمی‌توان برای کشاورزی نسخه پیچید

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به مشکل و بحران آب در کشور، گفت که بدون توجه به موضوع آب و مدیریت آن نمی‌توان نسخه مناسبی برای کشاورزی پیچید.

به گزارش ایرنا، عباس کشاورز در گردهمایی سالانه برنامه ریزی تحقیقات و تولید بذر و پرورش غلات آبی کشور در کرج افزود: ترسیم نقشه عالمانه و دقیق برای کشاورزی بدون انطباق با مدیریت تقاضای آب راه به جایی نخواهد برد.

سیستم آموزشی کشور نیاز به بازنگری و تغییر دارد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر بازنگری و تغییر سیستم آموزشی کشور اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ما مربوط به ضعف آموزش و پرورش است، که به عنوان مثال یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در بدو ورود فرزندان به مدرسه تهیه کتاب‌های کمک آموزشی و تست زنی است.

محمود فتوحی فیروزآبادی در نشست هم اندیشی با برخی از فرهیختگان و استادان دانشگاه در یزد افزود: در جامعه ما آزمون ورود به مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها تبدیل به تجارت برای برخی افراد از جمله موسسه‌های ذیربط و ناشران شده است.

رشد عقلانیت سیاسی در جامعه توسط احزاب اتفاق می‌افتد

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: رشد عقلانیت سیاسی در جامعه یکی از انتظاراتی است که معمولاً توسط احزاب اتفاق می‌افتد و در شرایط خاص کنونی و انتخابات پیش رو نقش احزاب سرنوشت ساز است.

حمید ملانوری در حاشیه آیین سومین سالگرد موسسه مشاوره شغلی کاریابی مهارت در رفسنجان افزود: در مجموع ۱۱۶ حزب دارای پروانه فعالیت رسمی در کشور وجود دارد که بر اساس قانون جدید مصوب سال ۹۵ ابلاغی وزارت کشور، فعالیت خود را تطبیق می‌دهند.

شرکت ۱۶ کشور در همایش بین‌المللی راه ابریشم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: همایش بین‌المللی راه ابریشم از یکم تا هفتم مهرماه امسال به میزبانی همدان برگزار می شود و ۱۶ کشور میهمان این کهن‌شهر هستند. معرفی هرچه بیشتر و برجسته سازی آثار تاریخی این استان محور میزبانی از همایش جهانی راه ابریشم است.

شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با اطلاع بیان می‌کنم که شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است و آینده بهتری در حوزه مسائل اقتصادی پیش رو داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در شورای اداری استان قم بیان کرد: با مقاومت فعال ملت ایران در برابر فشار و تحریم‌های دشمنان، شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است.

ردپای میش‌مرغ در دشت اسدآباد

بازگشت دوباره میش‌مرغ به دشت اسدآباد استان همدان پس از یک دهه دوری و وداع از این زیستگاه بکر، بار دیگر طبیعت دوستان را به احیای این گونه در حال انقراض امیدوار کرد.

میش مرغ از پرندگان سنگین وزن جهان به شمار می آید و پرنده ای است محتاط، ترسو و بسیار تیزهوش که دارای پروازی پرقدرت است.

دستگیری عامل شهادت دو مامور پلیس در ایرانشهر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، عامل شهادت ۲مامور گشت کلانتری۱۲ شهرستان ایرانشهر شناسایی و دستگیر شد.

عضویت اراضی عباس‌آباد در سازمان جهانی گردشگری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: عضویت اراضی عباس آباد در سازمان جهانی گردشگری دستاورد بزرگی است.

حسن خلیل آبادی روز یکشنبه در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورا با اشاره به عضویت مجموعه اراضی عباس آباد در سازمان جهانی گردشگری گفت: این رخداد مبارک روز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه در بیست و سومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در سن پترزبورگ روسیه اتفاق افتاد تا دستاورد مهم دیگری برای شهرداری تهران به دست آید و مجموعه اراضی عباس آباد به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری شهر تهران در مقیاس بین‌الملل شناخته شود.

حذف پراید از جاده‌ها تدبیر مسئولان را می‌طلبد

رئیس پلیس راه کشور گفت: حذف از جاده و توقف شماره‌گذاری پراید در سال ۹۹ در کشور نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوط و تدبیر مسئولان است.

سردار سرتیپ سید تیمور حسینی در حاشیه نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان افزود: سازمان ملی استاندارد، وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حذف پراید از جاده‌های کشور باید جدی‌تر عمل کنند و با تدبیر همه‌جانبه می‌توان تولید این خودرو بی‌کیفیت را متوقف کرد.

گزارش مراکز استان‌ها

"منشأ تاربال‌های نفتی سواحل قشم، از نفتکش تا محموله قاچاق" عنوان گزارش دفتر قشم بوده که در چند روز اخیر تاربال‌های نفتی در سواحل جزیره قشم و لارک مشاهده شده که منشا اصلی آن هنوز مشخص نشده و علت‌های مختلفی از جمله شست و شوی مخزن نفتکش‌ها تا محموله‌های قاچاق پیش بینی می‌شود.

مرکز مشهد گزارشی با عنوان "کینوا، رنجور از گمنامی و نبود بازار مصرف" منتشر کرده و آورده است کینوا گیاهی است که خواص حیرت انگیز دارد اما افراد معدودی از این خواص مطلعند و همین امر موجب گمنامی این گیاه و تقاضای اندک برای آن در بازار شده است.

مرکز شیراز نیز گزارشی با تیتر "حقوق معلم - دکترها و پرسش‌های فرارو" منتشر کرده و مشکلات معلمان با مدرک دکترا از نظر حقوق و وعده‌های محقق نشده این قشر را بررسی کرده است.

"ستاد تسهیل؛ ایده‌ای در پی ایده‌آل" عنوان گزارش همدان است که در آن آورده است ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایده‌ ارزشمند دولت تدبیر و امید که بر اساس آمارهای موجود از سال ۹۴ تاکنون به یاری یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی همدان شتافته، هرچند با مشکلاتی همراه است، اما برای رسیدن به نقطه ایده‌آل تلاش می‌کند.

۱۳۵۴/۶۰۳۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

200 میلیارد ریال برای احیای جنگل های سردشت و پیرانشهر اختصاص یافت