پوشش دردسرساز شبنم نعمت زاده در دادگاه/ چادر ابزاری برای مظلوم نمایی متهم اقتصادی


حضور متفاوت شبنم نعمت زاده در دادگاه که موجب هتک حرمت چادر شد، موجی از اعتراضات را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تناقض‌ها انگار دست بردار نیست و هر روز به نحوی افرادی متظاهر چهره دین را مخدوش کرده و در زیر پوشش آن، کمی موجه جلوه می‌کنند. حالا این پوشش فرقی نمی‌کند حروف مخفف نام آنها باشد یا چادر که چهره متهم را مخفی می‌کند. این چالش سال‌های زیادی نُقل محافل بود که هر بار هم بدون نتیجه رها شده و در گوشه‌ای خاک می‌خورد.

پوشش دردسرساز شبنم نعمت زاده در دادگاه/ چادر ابزاری برای مظلوم نمایی متهم اقتصادی

اگر چه هر دو مورد ذکر شده برای اذهان عمومی آزار دهنده بود که چرا مفسدان و متهمان راه فرار خوبی در زیر این پوشش دارند، اما پوشش چادر بیشتر ذهن مردم را مشغول می‌کرد چرا که حرمت حجاب برتر با این کار زیر سوال می‌رفت و ذهن جوانان و نگرش آن‌ها به دین خدشه دار می‌شد.

این موضوع که دستمایه‌ای از سوی دشمنان شده بود بالاخره در زمان تصدی ریاست جدید قوه قضائیه لغو و بلافاصله هم در اولین دادگاه متهمان کیمیا خودرو اجرا شد.

اگرچه جامعه نیاز داشت که تناقض‌ها و تظاهر برخی‌ها برای سوء استفاده از این پوشش زودتر اجرا شود، اما اجرایی شدن دیر هنگام آن هم جای شکر دارد و نباید تفاوتی بین متهم معمولی و شبنم نعمت زاده وجود داشته باشد.

پوشش دردسرساز شبنم نعمت زاده در دادگاه/ چادر ابزاری برای مظلوم نمایی متهم اقتصادی

روز گذشته حضور متفاوت شبنم نعمت زاده در دادگاه تیتر یک رسانه‌ها شد. او که پیش از این با ظاهری بدون چادر در جامعه حضور داشته این بار با پوشش چادر در دادگاه حاضر شد که انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

در پی حاشیه‌ای که نوع پوشش شبنم نعمت زاده دختر وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در دادگاه به وجود آورد سردبیر خبرگزاری میزان اعلام کرد: «انتخاب نوع حجاب در اختیار متهم است و به قوه قضاییه ارتباطی ندارد»

اینکه چرا او خود را تافته جدابافته دانسته و با این اتهامات علاوه بر زیر سوال بردن حرمت چادر، چهره خود را از رسانه‌ها مخفی کرده سوالی است که شاید نتوان پاسخ انتخاب را برای آن پذیرفت.

حالا گرفتاری های امروز را باید غفلت از فرمایش تاریخی امام خمینی (ه) دانست که فرمودند: «روزى که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم».

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نشست متخصصان صنعت ساختمان و اساتید دانشگاه برای طراحی آپارتمانهای نسل آینده