شفافیت به نفع مجلس است اگر...


شفافیت به نفع مجلس است اگر...

این روزها بحث‌های زیادی در باب شفافیت آرا نمایندگان و بیان مواضع آنها مطرح است که در قالب مطالبه از سوی برخی گروه‌ها دنبال می شود.

در این ارتباط طرحی در مجلس مطرح شد که اگرچه در زمان تهیه و تدوین، نمایندگان زیادی آن را امضا کرده بودند اما متاسفانه در زمان رای‌گیری رای نیاورد.

طبیعی است که نمایندگان به عنوان وکلای ملت موظف به تعقیب، بیان و دفاع از مطالبات موکلان خود و ارایه گزارش به آنها هستند.اگر این روند به درستی مدیریت شود به تبع آن نمایندگان مردم مورد قبول موکلان خود بوده و برای دوره های بعد هم مورد اعتماد مردم خواهد بود زیرا مطالبه مردم و موکلان خود را هم در سطح حوزه انتخابیه و چه سطح ملی پیگیری کرده اند.

اگرچه مردم انتظار پیگیری مطالبات خود را از نمایندگان دارند ولی برخی نمایندگان بعد از ورود به مجلس گرفتار یکسری مصلحت‌اندیشی‌ها و محافظه‌کاری‌ها می‌شوند به طوریکه آنچه انجام می‌گیرد خواست موکلان نیست. همان طور که امروز شاهدیم این نگاه بین مردم وجود دارد که مجلس مطالبات مردم را دنبال نمی‌کند و توجهی به رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی، اجتماعی به عنوان دغدغه اصلی مردم ندارد.

از طرفی به دلیل وجود برخی ملاحظه‌کاری‌های دولت با مجلس یا مجلس با دولت، وزرا و دستگاه های اجرایی، مطابق مطالبه عمومی مردم با مشکلات برخورد نشده یا در رای دادن ها شفاف عمل نمی شود از این جهت بحث ها درباره شفافیت آرا داغ است.

من شخصا معتقدم از آنجا که نمایندگان وکیل مردم هستند و وکلا هم باید در چارچوب مطالبه موکلان خود حرکت کند بنابراین در شرایط امروز که قاطبه موکلان خواستار چنین شرایطی هستند نمایندگان هم باید با شفافیت در مسائل موافقت کنند.

اگرچه شفافیت در جایی ممکن است عوارضی داشته باشد ولی در مجموع نه تنها به نفع مردم بلکه به نفع مجلس و در دراز مدت به نفع نمایندگان هم تمام خواهد شد زیرا می تواند از عوارضی همچون نفاق و دوگانگی جلوگیری کند.

27219

کد خبر 1300498

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید