چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی در اصفهان برگزار می‌شود


چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی، آبان امسال در بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این جشنواره روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنرمندان تصویرگر می‌توانند تصویر آثار خود را تا۳۰ مهر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سیدمحمد قلمکاریان افزود: کارگاه پایانی و رقابتی و اختتامیه این رویداد به ترتیب روزهای ۲۲ و ۲۳ و ۱۴ آبان امسال به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

با بیان اینکه این جشنواره محدودیت سنی ندارد، افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با جنبه‌های مختلف زندگی حضرت رضا(ع)، فراهم کردن زمینه تبادل تجربیات تصویرگران در سطح ملی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری مرتبط با سیره اهل بیت و توجه به جنبه‌های تصویری بارگاه ملکوتی امام هشتم و مفهوم زیارت از اهداف برگزاری جشنواره است.

قلمکاریان، گسترش ارزش‌های انسانی و معنوی به‌عنوان بخش مهمی از فرهنگ ایرانی- اسلامی، تشویق هنرمندان تصویرگر به خلق آثار با موضوعات مذهبی و اخلاقی به‌ویژه زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع) و کشف استعدادهای جدید در حوزه تصویرگری با نگاه تازه به موضوع و خلاقیت در اجرا را از دیگر اهداف این رخداد فرهنگی- هنری برشمرد.

دبیر این برنامه گفت: محورهای این جشنواره شامل احادیث رضوی، حرم رضوی، سبک زندگی و سیره رضوی، نماز طلبِ باران، داستان‌های رضوی، کاروان‌ها و زائران پیاده، نماز عید فطر، حدیث سلسله‌الذهب و کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت است.

وی تصریح کرد: از بین آثار ارسال شده ۳۰ تا ۴۰ اثر به بخش پایانی و نمایشگاه نهایی راه خواهد یافت.

به گفته قلمکاریان، جشنواره ملی تصویرگری رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) و دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار می‌شود.

متقاضیان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی به آدرس esfahan.shamstoos.ir ارسال کنند.

۶۰۲۰/۶۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو