فرمول یک ایران – تاکنون پنج راننده توانسته اند چهار بار (یا بیشتر) قهرمان جهان شوند. مایکل شوماخر، خوان مانوئل فانجیو، الین پراست و سباستین فتل همگی در این لیست قرار دارند و همگی در دورهای با تیم فراری همکاری کرده و پشت ماشین قرمز نشستهاند. تنها رانندهای که تاکنون با فراری قرارداد نداشته، لوییس همیلتون است. او میگوید از بودن با مرسدس خوش حال است اما اینکه طرفداران فراری او را می خواهند باعث افتحارش است.
همیلتون 5 بار پیروز گرندپری ایتالیا بوده است و فصل قبل هم پس از رقابت تنگاتنگی با کیمی رایکونن، پیروز شد و به فراری اجازه جشن گرفتن نداد. این موضوع باعث شد که طرفداران فراری او را هوو کنند. اما این بار و در فصل 2019، چارلز لکلرک توانست پس از 9 سال پیروزی خانگی فراری را به تیم هدیه کند.
لوییس همیلتون در این رقابت به جایگاه سوم رسید و معتقد بود که حالا او بیش از پیش از سمت طرفداران فراری مقبولیت دارد و تیفوسی ها او را دوست دارند:
من خیلی خیلی خوش شانسم که طرفداران ایتالیایی دارم. فراری با این طرفدارانش، حالا با این پیروزی و قهرمان نشدن از سال 2007؛ آرزوی موفقیت در تیم موج میزند. من مطمئنم که این طرفداران قهرمانی های قبلی من در چند سال اخیر را در نظر گرفته اند.
اما با گذر زمان، طرفداران بیشتری به من پیام میدهند و می گویند که طرفدار فراری هستند اما احترام خاصی برای من قائلاند. این موضوعات تغییر می کنند. اما آنها دو راننده فوق العاده دارند پس من مطمئنم که آن ها با این ترکیب راننده خوش حال اند. مخصوصا با وجود راننده جوان فوق العاده ای که دیدن پیشرفتش من را خوش حال می کند.
سوالی که در حال حاضر ذهن بسیاری از خبرنگار ها و طرفداران را درگیر خود کرده این است که سباستین فتل پس از پایان قراردادش با فراری در 2020 چه خواهد کرد. از لوییس همیلتون سوال شد که جایگزین شدن او با فتل چه قدر محتمل است و این پیشنهاد چه قدر وسوسه بر انگیز است:
فکر نمی کنم وسوسه شدنی در کار باشد. فکر می کنم این بیشتر به برنامه و شرایط بستگی دارد.
اخیرا از من سوال شد که اگر حرفه ام بدون همکاری با فراری پایان یابد، چه حسی خواهم داشت؟ و اگر راستش را بخواهید، زمانی که شما بخشی از خانواده مرسدس باشید برای همیشه در جایگاهتان می مانید – مشخصا اگر با تیم بمانید!
اگر به استرلینگ ماس یا فانجیو نگاه کنید، می بینید که آن ها همچنان در خانواده احترام خاصی دارند. شما بخشی از تاریخشان هستید و آن ها در آینده هوای تو را خواهند داشت. این برای من مهم است. وفاداری بخش بسیار بسیار مهمی است.
اما اگر در بخشی از حرفهام تصمیم بگیرم که تغییری ایجاد کنم، این گزینه احتمالی است. فکر نمی کنم در حال حاضر چنین حسی داشته باشم.
برای یک راننده که از لحظه ورودش به فرمول یک در 2007 با مرسدس همکاری داشته و در طول حرفه اش چندین بار فراری را متحمل شکست های سختی کرده، قرار گرفتن پشت فرمان ماشین اسکودریا فراری اصلا کار آسانی نخواهد بود. اما ترکیب لکلرک – همیلتون ممکن است.