رئیس هیات کشتی همدان: غایبان اردوی آماده‌سازی جایی در تیم ندارند


رئیس هیات کشتی همدان: غایبان اردوی آماده‌سازی جایی در تیم ندارند

همدان- ایرنا- رئیس هیات کشتی همدان معتقد است: غایبان در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی به مسابقات قهرمای کشور جایی در ترکیب ندارند.

حمیدرضا یاری روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اردوی آماده سازی تیم کشتی آزاد بزرگسالان از هفته قبل شروع شده اما متاسفانه برخی دعوت شدگان به صورت منظم حضور نیافته اند و از امروز هر کشتی گیری که شرکت نکند، حذف می شود.

وی بیان کرد: همچنین در نشست با سعید ابراهیمی سرمربی تیم بزرگسالان همدان نیز تاکید داشته ام که نیازی نیست به هر قیمتی نفر اول کشتی استان به مسابقات اعزام شود چرا که هدف ما سرمایه گذاری روی کشتی گیرانی است که نظم، انگیزه و تلاش را سرلوحه خود قرار می دهند.

یاری افزود: هدف ما حضور قدرتمند در رقابت های قهرمانی کشور در خراسان جنوبی است و به همین دلیل نظم، انگیزه و تمرین را مدنظر قرار داده ایم.

آزادکاران حق مسابقه در فرنگی را ندارند

رئیس هیات کشتی همدان با تاکید بر اینکه رشته های آزاد و فرنگی در این استان باید تفکیک شود، گفت: از این پس کشتی گیران آزادکار حق حضور در مسابقات فرنگی را ندارند.

یاری بیان کرد: در سابقات فرنگی بزرگسالان که طی روزهای اخیر به میزبانی تویسرکان برگزار شد نیز اکثر شرکت کنندگان را کشتی گیران آزادکار تشکیل دادند که ایراد بزرگی محسوب می شود و نباید وزن کشی صورت می گرفت.

وی اضافه کرد: از تمامی مسئولان کشتی شهرستان ها خواسته ام تا برای اعتلای رشته فرنگی ، تمرین مجزا برگزار کنند و هماند کشتی آزاد، در فرنگی هم برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

یاری یادآور شد: مهمترین دغدغه در رشته فرنگی بالا نبودن سطح دانش فنی مربیان است و از کمیته آموزش خواسته ام تا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدام کند.

وی برگزاری مسابقات چندجانبه را یکی از برنامه های مهم در کشتی فرنگی استان دانست و گفت: این رقابت ها به جذب کشتی گیران در رشته فرنگی کمک شایانی می کند.

رئیس هیات کشتی همدان افزود: از نیمه دوم امسال هیچ آزادکاری حق حضور در مسابقات فرنگی را ندارد.

ضعف تکنیک، تغذیه و استقامت

رئیس هیات کشتی همدان با اشاره به مشکلات موجود در این رشته ورزشی گفت: ارزیابی از مسابقات نیمه نخست امسال نشان می دهد که کشتی استان به لحاظ تکنیک، مدیریت کشتی، دانش تغذیه و استقامت ضعف دارد.

یاری افزود: باید این مشکلات را برای مسابقات آینده برطرف سازیم که نیاز به تلاش و همت مربیان و کشتی گیران دارد.

وی اضافه کرد: به طور قطع دوره های آموزشی مختلف را برگزار می کنیم ضمن اینکه در برگزاری مسابقات چندجانبه نیز هدفگذاری کرده ایم.

یاری خاطرنشان کرد: تکنیک، مدیریت کشتی، دانش تغذیه و استقامت کشتی گیران با برگزاری مسابقات متعدد و دوره های آموزشی باید برطرف شود.

همدان یکی از قطب های اصلی کشتی کشور است و هم اکنون نزدیک به پنج هزار کشتی گیر و مربی در این استان فعالیت دارد.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن