تظاهرات زنان در مادرید علیه خشونت خانگی


تظاهرات زنان در مادرید علیه خشونت خانگی

تهران – ایرنا – هزاران نفر از زنان اسپانیایی روز شنبه در اعتراض به افزایش خشونت خانگی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، این تظاهرات در شهر مادرید برگزار شد و تظاهرکنندگان خواستار برخورد قانونی با پدیده رو به افزایش خشونت خانگی علیه زنان در اسپانیا شدند.

این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که براساس گزارش های رسمی منتشر شده در اسپانیا، در سه ماه گذشته، ۹ زن توسط همسر کنونی، همسر گذشته یا شریک زندگی شان به قتل رسیده اند.

زنان اسپانیایی، وضعیت کنونی زنان در اسپانیا را یک «وضعیت اضطراری» توصیف کردند و خواستار اقدام جدی مسئولان برای تحقق برابری جنسیتی میان مردان و زنان شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده، خواستار پایان دادن به مردسالاری در اسپانیا شدند و اعلام کردند : چگونه می‌توان در جامعه‌ای که مردان زنان را می‌کُشند از دموکراسی سخن گفت.

بنا بر گزارش‌های رسمی اسپانیا، شمار زنانی که در سال جاری میلادی توسط شریک زندگی کنونی یا پیشین خود کشته شده‌اند ۴۲ نفر بوده است و ۳۲ کودک نیز در نتیجۀ خشونت‌ های خانگی یتیم شده‌اند.

علاوه بر اسپانیا، شهرهای مختلف فرانسه نیز در ماه های گذشته بارها شاهد اعتراض زنان به افزایش خشونت های خانگی بود.

طبق آمار وزارت کشور فرانسه، هر سه روز، یک زن در این کشور قربانی خشونت خانگی می شود و از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از یکصد زن فرانسوی در همین ارتباط جان باخته اند.

در اوایل ماه ژوئیه بدنبال انتشار آمار تعداد زنانی که در فرانسه به دست همسران کنونی و یا سابق خود به قتل رسیده بودند، رئیس جمهوری فرانسه در توئیتی از زنان فرانسوی عذرخواهی کرد.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه با انتشار اسامی این زنان در صفحه فیس‌ بوک خود نوشت: "خانم‌ها من از شما عذر می‌خواهم. جمهوری فرانسه نتوانست بخوبی از شما محافظت کند."

یکی از دلایل پیروزی مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری، وعده "پایان دادن به خشونت علیه زنان" بود اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به آنچه که "قتل عام" خواندند، شدند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۳۰ زن به دست همسر یا شریک زندگی خود در فرانسه کشته شدند. این آمار نسبت به ۱۲۳ زن کشته شده در سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد. سال ۲۰۱۸ این رقم به ۱۲۱ نفر رسید و در سال میلادی جاری که سه ماه دیگر به پایان می رسد رقم زنان قربانی خشونت خانگی به یکصد نفر رسیده است. ۹۰۴۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی