معاون استاندار تهران: حاشیه سود برخی کالاها را به 120 درصد رسانده‌اند


تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با انتقاد از ضعف نظارت بر قیمت‌ها در بازار گفت: حاشیه‌های سود تولید تا مصرف باید منطقی باشد اما گاه می‌بینیم به 100 تا 120 درصد هم رسیده است.

صنعت و معدن | ایرنا | 1 ساعت پیش |9/24/2019 4:07:00 PM 56 بازدید

معاون استاندار تهران: حاشیه سود برخی کالاها را به 120 درصد رسانده‌اند

به گزارش ایرنا محمد امامی‌امین روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: این میزان حاشیه سود غیرمنطقی است و سبب بی‌نظمی در عرضه کالا شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعدیل قیمت پوشاک در این ستاد توضیح داد:‌ گاه در سطح بازار شاهد بی‌نظمی در عرضه کالا و قیمت‌ها هستیم که به دنبال آن برای برخی کالاها حاشیه سودهای بسیاری در نظر گرفته می‌شود.

امامی‌امین دلیل آن را نبود نظارت دقیق بر عرضه کالا خواند و اظهارداشت: در جلسه امروز مصوب شد اتحادیه صنف پوشاک، کیف و کفش و مواد غذایی ضمن اعمال نظارت بیشتر و کنترل قیمت‌ها این وضعیت را ساماندهی کنند.

معاون استاندار تهران ضمن تاکید بر لزوم قیمت‌گذاری تمامی کالاها اعلام کرد: اینکه فروشگاهی بخشی از کالاها را قیمت‌گذاری کند و برخی دیگر را خیر، خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: گاه تولیدکنندگان قیمت کالاها را بر اساس نظر فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعیین می‌کنند و حاشیه سود را فروشگاه‌ها، مشخص می‌سازد تا به سود بیشتری دست یابند که این موضوع مورد تایید دولت نیست.

امامی‌امین گفت: بنا شد سازمان صنعت، معدن و تجارت به طور جدی وارد شود و واحدهای صنفی و اتحادیه ها را دعوت کند تا در مورد کاهش قیمت ها با توجه به ثبات بازار و نرخ ارز، ورود جدی داشته باشند.

تهرام/۳۰۰۱/ ۱۰۰۸

برچسب ها:

منتخب امروز


فیلم زیباترین دختران ایرانی ! / هم جذاب ترین هم خوش اندام ترین !