هدف ما خدمت به زائران امام حسین (ع) است


هدف ما خدمت به زائران امام حسین (ع) است

قصرشیرین- ایرنا- وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: هدف مشترک و مقدس ما و عراق، خدمت به زائران امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مصطفی مرادیان روز سه شنبه در نشست با معاون وزیر کشور عراق در مرز منذریه با حضور رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی، فرماندار قصرشیرین و فرمانده حشد الشعبی عراق و جمعی از مسئولان استانهای کرمانشاه و دیاله عراق افزود: مرز خسروی به مدت ۶ سال بسته شده بود و اکنون برای زائران بازگشایی شده و طبیعی است که مشکلاتی هم وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: ۲ طرف ایرانی و عراقی عزمشان این است که این گذرگاه در خدمت زائران باشد و از این رو ما باید تردد زائران را تسهیل کنیم.

وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تامین امنیت زائران برای ما بسیار مهم است، گفت: آن چه که مربوط به تردد زائران در مرزهای خسروی و منذریه در زمینه حرکت زائران و امنیت است را باید تسهیل کنیم.

سردار مرادیان افزود: ما باید ظرف چهار روز آینده برنامه و نقشه راه برای حرکت زائران داشته باشیم تا با طرف عراقی هماهنگ کنیم.

وی برتامین وسایط نقلیه برای جابجایی زائران، استقرار سرویس های بهداشتی در مرز و همچنین ایجاد گیت های لازم برای ورود و خروج زوار، محل اسکان رانندگان ایرانی و عراقی و مدیریت حرکت آن ها، تفکیک محل تجاری و مسافری در مرز تاکید کرد و گفت: باید این موارد مدیریت شود و برای تردد ۳۰ هزار زائر ساماندهی لازم صورت گیرد و سه پارکینگ نیز در محل مرز استقرار یابد.

وابسته نظامی ایران در بغداد گفت: باید بتوانیم کار درست و اساسی برای مرز پایه گذاری کنیم و درخواست داریم سریع نقشه راه این کار را اجرایی کنند تا توافق های لازم را با طرف عراقی انجام دهیم از این رو برای حرکت زوار به صورت انبوه بسترهای لازم را در زمینه تغذیه و بهداشت و درمان در مرز باید فراهم شود.

وی ادامه داد: در مسیر خسروی - منذریه پیاده روی نداریم و تنها حرکت زائران با استفاده از مینی بوس، اتوبوس و سواری انجام می شود و هدف ما تامین امنیت زائران است تا زائران بدون هیچ معطلی و مشکلی عازم عتبات عالیات شوند.

هدف ما خدمت به زائران امام حسین (ع) است

معاون وزیر کشور عراق: تلاش ما تسهیل در امر خدمت رسانی به زائران است

معاون وزیر کشور عراق نیز گفت: هدف از این نشست تسهیل در خدمت رسانی به زائران است و این برکات امام حسین (ع) بر ما است.

سپهبد محمدبدر افزود: در سال های گذشته زائران برای زیارت در عراق بیش از ۲۰ دلار را پرداخت می کردند و بیشتر آن ها در مکان های ناامن حرکت می کردند که اکنون با توافقات صورت گرفته و با تلاش جمهوری اسلامی ایران و عراق بهترین خدمات به زائران امام حسین (ع) ارائه می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون در بسیاری از کشورها آیین های عزاداری برپا می شود و این یک پیروزی الهی است و خدا را برای خدمت به زائران شاکریم و فردا نیز جلسه ای در استانداری دیاله برای تسهیل در ورود و خروج زائران برگزار می شود.

هدف ما خدمت به زائران امام حسین (ع) است

فرمانده حشدالشعبی عراق: آمادگی کامل برای تامین امنیت زائران را داریم

فرمانده حشدالعشبی عراق هم گفت: خدمت به زوار برای ما شرف است و ما طبق فتوای آیت الله سیستانی برای خدمت به زائران امام حسین (ع) و تامین امنیت آن ها آمادگی کامل را داریم.

سید طالب افزود: ما مسئول تامین امنیت هستیم و سعی می کنیم امنیت را برای اتوبوس ها برقرار کنیم و این آمادگی کامل را برای تامین امنیت زائران داریم.

وی اظهار داشت: درخواست داریم ساعات ورود و خروج زائران را برای ما مشخص کرده و همچنین زائران را توجیه کنند که در بین مسیر امکان توقف وجود ندارد.

هدف ما خدمت به زائران امام حسین (ع) است

تمامی امکانات لازم برای سفر زائران اربعین در مرز خسروی فراهم شده است

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی نیز از فراهم شدن امکانات لازم برای سفر زائران در این مرز رسمی و همچنین شهرستان قصرشیرین خبرداد.

جعفر همتی افزود: چون امسال نخستین سال بازگشایی است انتظار همکاری گسترده طرف عراقی را داریم و تاکنون جلسات متعددی در مرزهای خسروی و منذریه با حضور ۲ طرف ایرانی و عراقی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: مشکلاتی داخل منذریه وجود داشت که تا جمعه همه را حل می کنیم و طبق دستور استاندار کرمانشاه یکسری امکانات را که نیاز است و طرف عراقی به ما اعلام کرده تا روز شنبه مستقر می کنیم.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی گفت: از هفته آینده اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی شروع و شاهد سیل جمعیت آنها خواهیم بود.

هدف ما خدمت به زائران امام حسین (ع) است

زیرساخت های موردنیاز برای تردد زائران در مرز خسروی فراهم شده است

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در این شهرستان و مرز خسروی فراهم شده است و تمامی دستگاه های اجرایی پای کار هستند.

مرادعلی تاتار افزود: موارد جزیی ظرف ۲ روز آینده رفع می شود و اکنون ما آمادگی کامل را برای پذیرش زائران داریم.

وی خواستار حضور نمایندگان در ۲ مرز خسروی و منذریه برای هماهنگی های بیشتر و تسهیل در تردد زائران شد.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودتان می‌توانید در سفرهای خانوادگی گیر و گرفت خودرو را رفع کنید