امسال 1350 فرصت شغلی در گالیکش ایجاد می‌شود


امسال 1350 فرصت شغلی در گالیکش ایجاد می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - دبیر کارگروه اشتغال گالیکش درشرق استان گلستان اعلام کرد که تعهد ایجاد فرصت‌های شغلی برای سال جاری این شهرستان 1350 نفر پیش بینی شده که تا الان 20 درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین روانبخش روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان ابراز امیدواری کرد که با تلاش دستگاه‌های اجرایی گالیکش و بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات اشتغال ازسوی بانک ها، کل تعهد اشتغال شهرستان درسال جاری محقق شود.

وی از راستی آزمایی ۷۲ درصد طرح‌های اشتغالزایی گالیکش توسط تیم‌ سه جانبه نظارت در گالیکش خبر داد و گفت: از مجموع ۳۴۵ طرحی که تسهیلات اشتغالزایی با ایجاد اشتغال ۴۱۴ نفر، دریافت کردند تا الان از ۲۴۹ طرح با اشتغال ۲۷۰ نفر بازدید شده که متاسفانه صاحبان ۵۰ طرح به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

روانبخش بابیان اینکه اقدامات قانونی برای متخلفان انجام شده است، از ابلاغ تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در گالیکش خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان درخواست کرد تا نسبت به اطلاع رسانی به متقاضیان و جذب تسهیلات اقدام کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش همچنین گفت که در ۶ ماه نخست امسال ۷۶ جوینده کار در دفاتر کاریابی زیرمجموعه این اداره ثبت نام کردند که تا لان ۲۰ نفر آنها جذب بازار کار شدند.

به گزارش ایرنا، فرماندار گالیکش نیز دراین جلسه بااشاره به معرفی ۴۱۸ طرح اشتغالزایی روستایی این شهرستان به بانک‌های عامل در یک سال گذشته، گفت: از این تعداد تا الان ۳۵۴ طرح جذب و ۶۴ طرح دیگر نیز بلاتلکیف در بانک‌ها مانده‌اند که بایستی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

حسین مایلی همچنین از پیش بینی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به متقاضیان در پنج روستای "ینقاق، تنگراه، آق قمیش، پادلدل و کیارام" این شهرستان تا ۱۵ آبان امسال خبر داد و افزود: این تسهیلات که مبلغ آن از ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال است در ۲۵ رشته شغلی از جمله صنایع دستی، پرورش دام سبک و طیور، زنبورداری و فعال‌سازی گلخانه‌های مقیاس کوچک پرداخت می‌شود.

وی با قدردانی از این اقدام بنیاد برکت، اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده که کارمزد آن چهار درصد است، برای ۴۰۰ نفر از جوانان و اهالی این روستاها، به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

شهرستان گالیکش افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه