اقامتگاه بوم گردی اولنگ کاشمر


اقامتگاه بوم گردی اولنگ، خانه ای با قدمت صد ساله و ساخته شده از سنگ و کاهگل می باشد که امروزه پس از مرمت و بازسازی عنوان اقامتگاه بوم گردی را به خود اختصاص داده است. این بوم گردی در استان خراسان رضوی شهرستان کاشمر، بخش کوهسرخ، روستای گردشگری نامق واقع شده است.بوم گردی اولنگ […] نوشته اقامتگاه بوم گردی اولنگ کاشمر اولین بار در جامع ترین پایگاه...

اقامتگاه بوم گردی اولنگ، خانه ای با قدمت صد ساله و ساخته شده از سنگ و کاهگل می باشد که امروزه پس از مرمت و بازسازی عنوان اقامتگاه بوم گردی را به خود اختصاص داده است. این بوم گردی در استان خراسان رضوی شهرستان کاشمر، بخش کوهسرخ، روستای گردشگری نامق واقع شده است.بوم گردی اولنگ با ظرفیت پذیرش ۴۰ مسافر، دارای ۵ فضای اقامتی می باشد. ظرفیت هر اتاق بصورت استاندارد ۸ نفر بوده و در صورت رزرو تور، سرویس خواب برای تعداد افراد بیشتر نیز وجود دارد. تمامی اتاق ها کف خواب و سیستم گرمایشی آنها بخاری نفتی می باشد.

به دلیل خنک بودن آب و هوای منطقه، نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی نمی باشد. لازم به ذکر است به دللی حفظ معماری سنتی، سرویس بهداشتی در اتاق های این خانه تعبیه نشده است. مسافران می توانند از توالت ایرانی، فرنگی و حمام که در محوطه بصورت عمومی قرار دارد، استفاده نمایند.

در این اقامتگاه صبحانه بصورت کاملا ارگانیک و محلی در اختیار مسافران قرار می گیرد. ناهار و شام نیز در صورت درخواست مسافران طبخ می شود. گفتنی ست برای سفارش غذا می بایست قبل از ورود به اقامتگاه، هماهنگی لازم را با پرسنل مجموعه بعمل آورید. غذاهایی نظیر آش محلی، قورمه، مرغ و ماست، کباب و انواع خورشت ها به درخواست مهمانان طبخ می شود. پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی گردشگران خارجی، اینترنت رایگان، راهنمای تور برخی از خدمات بوم گردی اولنگ هستند. همچنین فضای وسیعی به ظرفیت ۲۰ ماشین، برای پارک خودروی مسافران وجود دارد.

برنامه های ویژه
کف زنی یکی از مراسم و آیین سنتی استان خراسان است که می تواند برای گردشگران جالب باشد. این خوراکی شیرین مزه، از ریشه گیاهی به نام بیخ تهیه می شود. برای درست کردن کف، ریشه بیخ را چند بار جوشانده تا تلخی آن از بین برود.. سپس در ظرفی به نام تغار ریخته و با چوب درخت انار آن را میزنند تا کف کند. زمانی که کف آماده شد با پودر پسته، گردو و شیره انگور تزئین می شود. مسافران در اقامتگاه اولنگ در صورت تمایل می توانند از مراسم کف زنی دیدن کنند. علاوه بر آن رقص و موسیقی محلی به درخواست مسافران اجرا می شود.

پذیرش کودکان کمتر از ۶ سال رایگان و ۶ تا ۱۲ سال نیم بها می باشد.

اقامتگاه بوم گردی اولنگ کاشمر

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا مرکز شهر کاشمر : ۶۰ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی مشهد : ۲۵۷ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۴۴ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن تربت حیدریه : ۱۴۵ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری کاشمر : ۶۲.۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۹ دقیقه )
فاصله تا امام زاده سید مرتضی : ۵۴.۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۷ دقیقه )
فاصله تا بقعه امامزاده سید حمزه : ۶۰.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه )
فاصله تا مسجد جامع کاشمر : ۶۸.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه )
فاصله تا مدرسه علمیه حاج سلطان العلماء : ۶۱.۱ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۹ دقیقه )
فاصله تا منطقه گردشگری رودخانه حصار : ۶.۳ کیلومتر ( ۱۰ دقیقه )
فاصله تا قلعه آتشگاه : ۷۰ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه )
فاصله تا یخدان فروتقه : ۶۲.۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه )
فاصله تا آبشار پونه : ۸۴.۶ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۳ دقیقه )
آدرس :استان خراسان رضوی ، شهر کاشمر ، بخش کوه سرخ، روستای تاریخی نامق

اقامتگاه بوم گردی اولنگ کاشمر
اقامتگاه بوم گردی اولنگ کاشمر
اقامتگاه بوم گردی اولنگ کاشمر

منبع : یو اسپیس



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آبشار ورا پاوه