حفظ حیات مراتع و معیشت بهره‌برداران با هم دیده شود


حفظ حیات مراتع و معیشت بهره‌برداران با هم دیده شود

یزد - ایرنا - معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تقویت پوشش گیاهی مراتع در سایه برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مناسب مورد نیاز باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر معیشت مرتع‌داران، حیات این عرصه های طبیعی نیز حفظ شود.

مصطفی بیگدلی روز چهارشنبه در بازدید از مراتع مهریز و در گفت و گو با مسئولان این شهرستان با تاکید بر مثبت بودن اجرای طرح‌های آبخیزداری با توجه به بارندگی‌های مطلوب امسال، تدوام اجرای این پروژه‌ها را مورد تاکید قرارداد.

وی با بیان اینکه نامطلوب بودن وضعیت پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی، معیشت و درآمد بهره‌برداران را تحت تاثیر قرار داده، ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از مراتع و تقویت پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی و به تبع آن ارتقای معیشت بهره‌برداران، باید راهکار و رویه‌ای را در پیش گرفت که در عین حال که دام کمتری وارد عرصه‌ها می شود، درآمد و اقتصاد مرتع داران نیز بهبود یابد.

بیگدلی همچنین از پروژه‌های صندوق توسعه ملی (عملیات بیولوژیک مرتع شامل بذرپاشی و کپه کاری) در حوزه آبخیز تنگ چنار و محل طرح بهره برداری آنغوزه شیرین غرب مهریز بازدیدکرد.

وسعت عرصه های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار است و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۶۰۱۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت