سرانه فضای آموزشی کشور سه برابر شده است


سرانه فضای آموزشی کشور سه برابر شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین بهره برداری 4 باب مدرسه در روستاهای محروم شهرستان خواف گفت: سرانه فضای آموزشی پیش از انقلاب یک و نیم متر مربع بودکه هم اینک به 5 و 2 دهم متر مربع افزایش یافته و در مجموع سرانه فضای آموزشی کشور سه برابر شده است.

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر به اهمیت کیفیت فضای آموزشی اشاره کرد وگفت: آموزش در کشور تحت تاثیر نیروی انسانی و فضای آموزشی باکیفیت است.

وی ادامه داد: هم اینک ساخت فضاهای آموزشی مناسب و بزرگ مد نظر است و همچنین مجتمع‌های بزرگ آموزشی در حال ساخت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: تعهد مشارکت خیرین در ساخت فضاهای آموزشی، 15 هزار میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خواف نیز در این آیین گفت: این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود ساخت 7 باب مدرسه 6 کلاسه را برعهده گرفت که ساخت 4 باب آن در بازه زمانی 100 روزه به پایان رسید.

علی امرایی افزود: هر یک از این مدارس با زیربنای 420 متر مربع و با هزینه حدود 11 میلیارد ریال در روستاهای بیاس‌آباد، حسین‌آباد، بهدادین و شهر قاسم‌آباد ساخته شد.

وی گفت: علاوه بر اینکه مدارس مزبور تجهیز شدند به 500 دانش آموز این مدارس، پکیج لوازم تحریر اهدا شد.

در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه سه جانبه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز شرکت فولاد سنگان، بین فرمانداری شهرستان خواف، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خراسان‌رضوی و شرکت فولاد سنگان امضا شد.

بهره‌برداری از مدارس مزبور با حضور مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، جاسم حسین‌پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی، افشین رحیمی گل خندان مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، سعید نیرویی و غلام‌عباس امین‌نژاد مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، علی امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان، حسین سنجرانی فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان خواف صورت گرفت.

انتهای پیام

سرانه فضای آموزشی کشور سه برابر شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان