کشته شدن بیش از 250 غیرنظامی در نیجر بین ژانویه و اوت 2019


به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از ۲۵۰ غیرنظامی بین ژانویه و اوت ۲۰۱۹ عمدتا در مناطق دیفا در جنوب غرب و تیلابری و تاهوا در غرب نیجر که صحنه حملات تکفیری است...

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از ۲۵۰ غیرنظامی بین ژانویه و اوت ۲۰۱۹ عمدتا در مناطق دیفا در جنوب غرب و تیلابری و تاهوا در غرب نیجر که صحنه حملات تکفیری است کشته و نزدیک به ۲۴۰ نفر دیگر ربوده شده اند.
بر اساس گزارش دفتر هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، این سنگین‌ترین آمار تلفات از آغاز حملات تکفیری هاست. این گزارش خاطرنشان می‌کند "آمار کشته‌های امسال از سال‌های پیش افزایش یافته است. آمار بحران امنیتی سال ۲۰۱۹ در مرز‌های نیجر با بیش از ۲۵۰ غیر نظامی کشته شده و بیش از ۲۵۰ نفر ربوده شده، به رقمی رسیده که هرگز تاکنون چنین ارقامی ثبت نشده است".
بر اساس ارقامی که دفتر هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل منتشر کرده است، در مجموع ۲۵۲ حمله نسبت داده شده به "گروه‌های مسلح غیردولتی" بین ماه ژانویه و اوت با ربوده شدن ۲۵۴ نفر و زخمی شدن ۷۹ نفر در سه منطقه گزارش شده است.
منطقه دیفا از سال ۲۰۱۵ هدف حملات گروه تکفیری بوکوحرام بوده است؛ در مجموع ۱۷۳ حمله در آنجا صورت گرفته و ۲۰۲ غیر نظامی کشته و ۶۰ نفر زخمی و ۲۳۹ نفر ربوده شده اند. این گزارش سازمان ملل تصریح می‌کند بیش از ۷۰ درصد قربانیان آدم ربایی را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
در تیلابری در نزدیکی مالی ۷۹ حمله انجام شده است که بر اثر آن ۴۲ نفر کشته، ۱۹ نفر زخمی و ۱۵ نفر ربوده شده اند. بر اساس گزارش دفتر هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل، در سال ۲۰۱۸ گروه‌های مسلح غیر دولتی در مجموع به ۱۸۴ حمله مبادرت کرده بودند که بر اثر آن ۱۰۷ غیر نظامی کشته، ۷۹ نفر زخمی و ۱۳۱ نفر ربوده شده بودند. در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۲ بحران میان قبیله‌ای گزارش شده بود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تراکوتا؛ احیای یک فناوری باستانی 3000 ساله