ابراز نگرانی سازمان ملل از رقابت تسلیحات هسته‌ای کشورها


ابراز نگرانی سازمان ملل از رقابت تسلیحات هسته‌ای کشورها

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز بین المللی امحاء تسلیحات هسته‌ای درباره بی اعتمادی کشور‌های دارنده تسلیحات هسته‌ای به یکدیگر هشدار داد.

ابراز نگرانی سازمان ملل از رقابت تسلیحات هسته‌ای کشورهابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز بین المللی امحاء تسلیحات هسته‌ای، گفت: «روابط بین کشور‌های دارنده تسلیحات هسته‌ای دچار بی اعتمادی شده است. لفاظی خطرناک درباره سودمند بودن تسلیحات هسته‌ای رو به افزایش است.»

وی افزود: «رقابت در زمینه تسلیحات هسته‌ای از جنبه کیفی در جریان است. رژیم کنترل تسلیحاتی که با مشقات فراوان ایجاد شد در حال در هم شکستن است. اختلافات درباره سرعت و مقیاس خلع سلاح رو به افزایش است و من نگرانم که ما داریم به سمت عادت‌های بد لغزش می‌کنیم که با این کار بار دیگر کل جهان را گرفتار تهدید نابودی هسته‌ای می‌کنیم.»

دبیرکل سازمان ملل افزود: «من همچنین درخواست خود را از کشور‌های عضو (ان پی تی) تکرار می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم که در کنفرانس بازنگری پیمان عدم اشاعه (ان پی تی) در سال ۲۰۲۰, با یکدیگر همکاری کنند و اطمینان بدهند که ان پی تی همچنان برای محقق کردن اهداف اولیه و بنیادین خود پابرجا است، از جنگ هسته‌ای جلوگیری می‌کند و از بین بردن تسلیحات هسته‌ای را تسهیل می‌کند.»

گوترش ادامه داد: «بار دیگر از همه کشور‌ها درخواست می‌کنم که تعهدات خود در ارتباط با عدم اشاعه و خلع سلاح تسلیحات هسته‌ای را اجرا کنند. کوتاهی و قصور در انجام دادن چنین کاری صرفا باعث تضعیف بیشتر رژیم (عدم اشاعه) خواهد شد. همچنین از کشور‌های دارند تسلیحات هسته‌ای می‌خواهم که مشغول گفتگو‌های فوری و لازم برای جلوگیری از بکارگیری تسلیحات هسته‌ای شوند و درباره گام‌های عملی در آینده نزدیک برای خلع سلاح هسته‌ای توافق کنند.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا