امکان ارتقای فناوری‌های هسته‌ای دانشگاه ملایر مهیا شد


امکان ارتقای فناوری‌های هسته‌ای دانشگاه ملایر مهیا شد

همدان- ایرنا- پیرو انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه ملایر و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران، امکان ارتقای علوم و فناوری‌های هسته‌ای این دانشگاه مهیا شد.

مسئول مرکز پرتودهی دانشگاه ملایر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در سال رونق تولید و در آستانه سال تحصیلی جدید به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های پژوهشی و آموزشی و بهره برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه و مراکز پژوهشی آن در توسعه فناوری‌های پیشرفته هسته ای منعقد شد.

ابراهیم غلامی‌حاتم افزود: مطابق این تفاهم‌نامه امکان بهره‌مندی از امکانات و توانایی‌های دانشگاه ملایر و سازمان انرژی اتمی ایران در راستای ارتقای کمی و کیفی علوم و فناوری‌های هسته‌ای به‌ویژه در زمینه فنی و مهندسی، علوم زیستی و کشاورزی هسته ای فراهم شده است.

وی تعریف طرح‌های مشترک بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای بر اساس نیازسنجی در زمینه‌های مختلف علوم و فناوری‌های هسته‌ای به طور خاص کشاورزی هسته‌ای را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

مسئول مرکز پرتودهی دانشگاه ملایر ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه همچنین امکان فعالیت‌هایی همچون اجرای طرح‌های مشترک با محوریت ارتباط با صنعت و پژوهش‌های تقاضا محور مهیا شده است.

غلامی‌حاتم گفت: دانشگاه ملایر همچنین طبق این تفاهم‌نامه می‌تواند در طراحی و اجرای دوره‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های علمی داخلی و خارجی، کارگاه‌های آموزشی مشترک، چاپ و انتشار نشریات، مقالات و کتاب‌های علمی همکاری کند.

وی مشارکت در ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و تبادل استاد با رعایت ضوابط و مقررات جاری طرفین، ایجاد زمینه‌های لازم برای انجام بازدیدهای علمی از واحدهای تابعه طرفین و تعریف و اجرای پایان نامه‌ها، رساله دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز با هدایت اعضای هیات علمی دو طرف به عنوان استاد راهنما و مشاور را از دیگر فرصت‌های ایجاد شده طبق این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

مسئول مرکز پرتودهی دانشگاه ملایر ابراز امیدواری کرد: در سال رونق تولید ملی سامانه بومی پرتودهی گامای دانشگاه ملایر بهبود محصولات کشاورزی، رونق تولید و صادرات محصولات این منطقه را فراهم کند.

غلامی‌حاتم یادآور شد: در راستای همین تفاهم‌نامه از سامانه پرتودهی گامای مجتمع پژوهشی شمال غرب کشور(بناب) وابسته به سازمان انرژی ایران بازدید و پس از تشکیل جلسه‌های کارشناسی، تصمیم‌های لازم برای همکاری در طراحی و ساخت سامانه پرتودهی دانشگاه ملایر به منظور پرتودهی کشمش و سایر محصولات مورد نیاز منطقه اتخاذ شد.

دانشگاه ملایر سال ۹۳ موفق به اخذ مجوز راه اندازی، نصب و بهره‌برداری از مرکز پرتو دهی گاما با فناوری هسته‌ای از سازمان انرژی هسته‌ای ایران شد.

این دانشگاه با بیش از ۶ هزار دانشجو در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

۷۵۲۸/۲۰۸۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | گوشه‌ای از بهشت مخفی شده در ایران؛ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش