آلفاموب چشم انتظار حمایت


آلفاموب چشم انتظار حمایت

سنندج - ایرنا -  واحد تولیدی تلفن همراه آلفاموب کردستان در سال رونق تولید نیازمند حمایت مسئولان برای اختصاص مکان مناسبی برای تولیدات دارد.

شرکت تولید تلفن همراه آلفا موب از سال ۹۴ فعالیت خود را در کردستان آغاز کرده است و تاکنون توانسته بخوبی از موانعی که به وسیله تحریم‌های ظالمانه آمریکا برای واحدهای تولیدی در کشور ایجاد شده و حتی تعدادی را هم به تعطیلی کشانده است، عبور کند.

استمرار تولید و حفظ این واحد در نتیجه همت والای جمعی از جوانان توانمند و عاشق به کار در کردستان است و امروز برای بهره‌مندی از فضایی مناسب و ارتقای فعالیت خود نیاز به حمایت مسئولان دارند.

مونتاژ قطعات موبایل نیاز به محیط ایزوله دارد هر چند در این واحد تلاش فراوانی در راستای ایجاد چنین فضایی صورت گرفته است ولی با این وجود سختی زیادی به نیروها موجود در این واحد تحمیل می‌شود.

مدیرمخابرات منطقه کردستان به همراه معاونان و مدیران زیر بخش این شرکت روز یکشنبه از واحد تولید تلفن همراه برند آلفا موب در شهرک صنعتی شماره یک سنندج بازدید کرد و از نزدیک در جریان شرایط و وضعیت تولید این واحد قرار گرفت.

تاکنون آلفاموب به دلیل خرابی برگشتی نداشته است

مدیرعامل شرکت آلفا موب کردستان تولید کننده تلفن همراه در ایران در این بازدید با اشاره به اینکه تولید روزانه این واحد اظهار داشت: تاکنون برگشتی محصول در نتیجه خراب و بی‌کیفیت بودن نداشتیم.

سید دانیال حسینی با اشاره به اینکه گارانتی محصولات آلفا موب از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه افزایش یافته است، افزود: این اتفاق در نتیجه بازخورد مطلوبی که از مشتریان گرفتیم و همچنین کیفیت این محصول افتاده است.

وی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز را از کشورهای کره، چین، تایوان و تایلند تهیه می‌کنیم، اضافه کرد: برنامه بعدی ما تولید باتری و قاب گوشی است.

مدیرعامل شرکت آلفا موب آنتن دهی مدل‌های مختلف این تلفن را همراه بسیار مناسب اعلام کرد و گفت: در ضعیف‌ترین نقطه سطح شهر از لحاظ آنتن‌دهی که گوشی همراه مدل‌های خارجی آنتن آنها قطع می‌شود گوشی‌های آلفاموب آنتن کامل دارند.

حسینی با اشاره به اینکه مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داریم، اظهار داشت: روزانه ۴۰۰ دستگاه موبایل در این واحد تولید می‌شود که این میزان تولید براساس تعهدات داده شده به متقاضیان است.

وی یادآور شد: قیمت موبایل‌های آلفا موب از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به بالا است و هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

مدیرعامل شرکت آلفا موب با اشاره به اینکه نمونه خارجی گوشی همراه با این قیمت در بازار وجود ندارد، گفت: بسیار از لحاظ اقتصادی برای مردم ما در شرایط اقتصادی کنونی استفاده از مدل‌های گوشی همراه آلفاموب به صرفه است.

حسینی افزود: در شرایط سخت تحریم در حال فعالیت هستیم و برای انتقال پول به منظور خرید قطعات با مشکل مواجه هستیم ولی توانستیم تاکنون بخوبی از این معضل عبور کنیم.

وی اضافه کرد: تجهیزات تولید ما کامل است و بسته‌بندی آن هم با استفاده از محصولات داخلی انجام می‌شود.

آموزش بانوان در حوزه تعمیر موبایل

آلفاموب چشم انتظار حمایت

بیشترین نیروی فعال در این واحد تولیدی را بانوان تشکیل داده است که مشاهده آن این ذهنیت را ایجاد می‌کند آیا این واحد هم مانند دیگر واحدهای تولید به دلیل ارزان‌تر بودن نیروی کار بانوان از این قشر استفاده کرده است.

مدیرعامل شرکت آلفا موب در پاسخ به این سوال گفت: در زمان جذب نیرو بسیاری از بانوان برای کار در اینجا مراجعه کردند ولی تنها مهارت آنها بسته‌بندی بود و این در حالی است که کار ما صرفا بسته‌بندی نیست و تربیت نیروی متخصص است در نظر داریم حین تولید، آموزش تعمیرموبایل به بانوان را در برنامه های شرکت قرار دهیم .

مدیرعامل شرکت آلفا موب یادآور شد: به فضا و محیط مناسبی برای تولید نیاز داریم و در این رابطه خواستار حمایت مسئولان هستیم که بتوانیم فعالیت خود را هم ارتقا دهیم.

حمایت شرکت مخابرات کردستان از واحد تولید موبایل آلفا موب

مدیر مخابرات منطقه کردستان هم در این بازدید اظهار داشت: فعالیت این مجموعه تولیدی و صنعتی مرتبط با فعالیت شرکت مخابرات است و رسالت ما حمایت از چنین واحدهایی است.

آزاد حکمت افزود: حرکت به سمت کاهش سطح وابستگی خود از لحاظ نیازمندی‌های اولیه گوشی‌های همراه یکی از نیازهای امروز جامعه است.

وی اضافه کرد: نیروهای جوان و متخصصی در این واجد فعالیت می‌کنند که درقسمت‌هایی با استفاده از دست کارهای حساسی را انجام می‌دهند که بیانگر توانمندی این افراد است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه تمام کسب و کارهای موفق دنیا از شرایط و تیم کوچکی فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: خرید برندهای داخلی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که این مهم از وظایف خطیر رسانه‌ها است.

حکمت یادآور شد: بعد از بازدید از این واحد بررسی‌های لازم در ارتباط با نیاز این واحد انجام می‌دهیم و براساس توانمندی‌های خود از هیچ تلاشی برای حمایت از آن دریغ نخواهیم کرد.

در این بازدید پیشنهادهایی هم داده شد که ادارات و نهادهای مختلف بخشی از هدایای برنامه‌های خود را به مدل‌های مختلف این موبایل که تولید داخلی است در راستای شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اختصاص دهند.

تاکنون ۶ مدل کلاسیک گوشی همراه آلفا موب به بازار عرضه شده و واحد تحقیق و توسعه این شرکت در گام‌های بعدی به دنبال تولید گوشی های مدل‌های جدیدتر و با کیفیت‌تر است البته طرح ریجستری منفعت زیادی در یکسان سازی قیمت گوشی تلفن‌های همراه و جلویگری از قاچاق و در نتیجه حمایت از تولید داخلی داشته است.

این شرکت هم اکنون برای ۲۰ نفر به طور مستقیم و برای بیش از ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


پروانه فعالیت 30 دستگاه تاکسی پارک شده در سنندج لغو شد