آینده قشم را گردشگری رقم می زند


آینده قشم را گردشگری رقم می زند

قشم - ایرنا - با توجه به توسعه ظرفیت‌ها و امکانات صنعت گردشگری قشم، آینده این جزیره در حوزه ‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با محوریت صنعت گردشگری رقم می‌خورد.

به گزاش ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه در آیین رونمایی از سند عضویت قشم در سازمان جهانی گردشگری گفت: حوزه گردشگری به عنوان یک منبع درآمد پایدار و ایجاد توسعه متوازن در جزیره قشم نقش مهمی ایفا می کند.

مرتضی شیخ زاده افزود: فرآیند عضویت ایران در سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۳۹۶ و در سفر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مادرید آغاز شد و در نهایت قشم به همراه چهار نقطه دیگر از کشور به عضویت این سازمان درآمد.

وی ادامه داد: موضوع فرهنگ یکی از مولفه‌های مهم برای جذب گردشگر در جزیره قشم است که بومیان این جزیره باید در راستای حفظ این فرهنگ و جلوه های ملموس آن تلاش کنند تا از آسیب تهاج م در امان باشد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: فرهنگ مردم قشم در خانه‌های بوم‌گردی و کاشانه‌های مهمان این جزیره نمود عینی پیدا کرده است و معرف آداب، رسوم، آیین‌های مردم این خطبه به کشور و جهان است.

وی ادامه داد: ارزان بودن خدمات گردشگری در ایران باعث شده است تا کشورمان مورد توجه گردشگران در سراسر جهان قرار بگیرد.

شیخ زاده اظهار کرد: باید برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در حوزه های اسکان و حمل و نقل اقدام شود که در این راستا ساماندهی و استاندارد سازی تاکسیرانی گام مهمی شمرده می‌شود.

آینده قشم را گردشگری رقم می زند

حضور سازمان منطقه آزاد قشم در نمایشگله اکسپو ۲۰۲۰

وی افزود: هدف گذاری توسعه ظرفیت‌های تولید و برندسازی صنایع دستی جزیره، حضور و عرضه در نمایشگاه اکسپو(Expo) ۲۰۲۰ دبی است تا از این طریق بتوان ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی قشم را بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی کرد.

شیخ زاده خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین سند توسعه برای ماندگاری میراث فرهنگی در جزیره قشم با هماهنگی و همکاری موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم برنامه ریزی شد و هم اکنون روال خود را طی می‌کند.

در این همایش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سند عضویت قشم در سازمان جهانی گردشگری رونمایی و از فعالان حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی این جزیره قدردانی شد.

افزون بریکهزار نفر در ۲۳ تعاونی و کارگاه و ۲۵ واحد عرضه کننده محصولات صنایع دستی در تولید، توزیع و فروش این محصولات در سطح جزیره‌های قشم و هنگام فعالیت می‌کنند.

هم اکنون ۷۱ کاشانه مهمان در سطح جزیره قشم فعالیت می کنند. این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.
۷۵۰۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت بازیگران فیلم گلنار پس از 37 سال / بعضی هایشان چه سرنوشت تلخی داشتند !