دستگیری شکارچی غیرمجاز در تالش


دستگیری شکارچی غیرمجاز در تالش

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از کشف یک قبضه سلاح شکاری تک‌لول و لاشه چهار پرنده خوتکا و دستگیری یک شکارچی غیرمجاز خبر داد.

عارف شادکام روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ادامه برخورد با سازندگان کومه نما در اراضی تحت نظر اداره حفاظت محیط زیست تالش، ماموران این اداره و یگان حفاظت پاسگاه محیط زیست دهستان جوکندان، روز گذشته ۲ کومه نما را در روستاهای بلوطه و سوراپشت شناسایی و تخریب کردند.
وی ادامه داد: سلاح شکاری و لاشه های پرندگان در یکی از کومه نماها کشف و عامل این تخلف زیست محیطی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: ۲۵۰ هزار هکتار جنگل هیرکانی، ۹۳ کیلومتر اراضی ساحلی دریای خزر و تالاب جوکندان و قلعه بین با ۲۹۵ هکتار وسعت از حوزه های محیط زیست تالش است و مطابق قانون از آنها حفاظت می کنیم.

کومه نما به سازه ای شبیه کلبه و از جنس چوب و خاشاک گفته می شود و برای فریب و به دام انداختن پرندگان ساخته می شود و در اواخر شهریور ماه نیز، ماموران یگان حفاظت محیط زیست تالش، ۲ کومه نما در روستای قوروق تخریب و عوامل آن به دادگاه معرفی کرده بودند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
۷۱۰۶ / ۷۱۲۴


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟