اوت لت چیست؟


اوت لت در اصطلاح به معنی حراجی است که در دو نوع اوت لت استوری و فکتوری استور وجود دارد. اوت لت ها فروشگاه هایی هستند که محصولات قدیمی را باقیمتی ارزان تر عرضه می کنند و دارای دو مزیت هستند یکی اینکه همه برندهای معروف و مهم در یک مجموعه هستند و دیگر اینکه نوعی حراجی بزرگ هستند.

اوت لت در اصطلاح به معنی حراجی است که در دو نوع اوت لت استوری و فکتوری استور وجود دارد. اوت لت‌ها فروشگاه‌هایی هستند که محصولات قدیمی را باقیمتی ارزان‌تر عرضه می‌کنند و دارای دو مزیت هستند یکی اینکه همه برندهای معروف و مهم در یک مجموعه هستند و دیگر اینکه نوعی حراجی بزرگ هستند.

اوت لت چیست؟

اوت لت (outlet) کلمه‌ای آشناست برای کسانی که از طرفداران پروپاقرص خرید کردن هستند؛ بهتر است بدانید "اوت لت" به عبارت ساده و در اصطلاح عامیانه به معنی "حراجی" است. اوت لت استور و فکتوری استور دو نوع موجود این فروشگاه‌های حراجی هستند با این تفاوت که در اوت لت استور انواع برندهای متنوع یافت می‌شود و در واقع بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد امروزی‌اند. اوتلت استورها و خرید کردن از آنها امروزه به یک فرهنگ تبدیل‌شده‌. ولی فکتوری استورها فقط یک نوع برند خاص را ارائه می‌دهند که در کنار کارخانه آن و توسط صاحبان همان برند مدیریت می‌شود. در واقع فکتوری استورها فروشگاه‌های آنلاین هستند که به‌طور مستقیم تولیدات کارخانه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

فروشگاه‌های اوت لت استورها اولین بار در دهه 30 در شرق ایالات‌متحده به وجود آمدند و کار خود را با فروش کالاهای آسیب‌دیده یا اضافی با قیمت پایین به کارکنان خود آغاز کردند و کم‌کم این کار بین افرادی غیر از کارکنان هم توسعه یافت تا اینکه در دهه 80 و 90 میلادی مراکز اوت لت به رشدی شگفت‌انگیز دست پیدا کردند. و هم‌اکنون این فروشگاه‌های حراجی در اکثر کشورها با برندهای مشهور ایجادشده‌اند. اوت لت‌ها فروشگاه‌های سراسری در برخی شهرها و خارج از شهر ایجادشده‌اند. در برخی دیگر نزدیک محدوده‌ی کارخانه‌ها قرار دارند. بهتر است بدانید که این فروشگاه‌ها جایی برای فروش اجناس دست‌دوم و بی‌کیفیت یا از مد افتاده نیستند و هر اوت لت کیفیت متفاوتی دارد به‌طوری‌که برخی از آن‌ها مانند اوت لت کشورهای اروپایی دست‌کمی از فروشگاه‌های درجه‌یک و بزرگ ندارند و اجناس بسیار خوبی در آن‌ها عرضه می‌شود.

اوت لت چیست؟

اوت لت‌ها

اوت لت با داشتن دو مزیت مهم مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از مزیت‌های آن نسبت به فروشگاه‌های دیگر این است که در یک مجموعه کامل همه برندهای معروف و مهم را درکنار هم عرضه می‌کند. مزیت دیگر این است که نوعی حراجی بزرگ هستند. اوت لت‌ها اجناس قدیمی‌تر برندی را باقیمتی ارزان‌تر از فروشگاه‌های اصلی آن برند در سطح شهر عرضه می‌کنند. در این فروشگاه‌ها انواع برندها و انواع اجناس در کنار هم یافت می‌شوند به‌طوری که بدون وقت تلف کردن در فروشگاه‌های مختلف می‌توان برای خرید کالای موردنظر خود مانند کفش، لباس، عطر، ساعت و... با برندهای متفاوت و قیمت مناسب به اوت لت مراجعه کرد.

اوت لت به فروشگاه‌هایی گفته می‌شود که محصولات قدیمی فروشگاه‌ها را باقیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسانند، به همین دلیل با خرید از این فروشگاه‌ها علاوه بر تخفیف زیاد، محصولی باکیفیت و برند را خریده‌اید. تنها به دلیل آنکه از فصل فروش آن گذشته است قیمت آن پایین است. از اهداف ایجاد اوت لت‌ها این است که کسانی که توانایی خرید ندارند به آنجا مراجعه کنند. همچنین برای افرادی که به‌قصد خرید از کشورهای دیگر آمده‌اند، مناسب هستند. بنابراین در این فروشگاه‌های حراجی می‌توان محصولات باکیفیت و برند و کالاهایی که کمی قدیمی شده‌اند را با هزینه‌ی بسیار مناسب و استثنایی خریداری کرد. ازآنجایی‌که نگهداری اجناس قدیمی در انبار برای شرکت سازنده هزینه‌ زیادی دارد، ترجیح می‌دهد این اجناس را با قیمت پایین‌تر بفروشد تا از زیر بار هزینه‌های بسیار زیاد انبارداری راحت شود. هرچند بیشتر این اجناس مدت‌ها در انبار بوده‌اند و دیگر مد روز محسوب نمی‌شوند. بعضی از شرکت‌ها به‌طور جداگانه چندین خط تولید را مختص فروشگاه‌های اوت لت ایجاد کرده‌اند و اجناسی باکیفیت مناسب را با قیمت ارزان در به فروش می‌گذارند.

اوت لت چیست؟

فروشگاه های اوت لت:

به‌طورکلی اوت لت‌ها فروشگاه‌هایی هستند که در آن‌ها تولیدکننده به‌صورت مستقیم مازاد تولیدات خود را به مصرف‌کنندگان خود ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که درگذشته این فروشگاه‌ها در مکان‌هایی قرار داشتند که به تولیدی اصلی و یا کارخانه متصل می‌شدند و خرید از آنها کمی مشکل بود. اما امروزه برای راحتی خرید مشتریان، مراکز خرید ویژه‌ای برای این فروشگاه‌ها وجود دارد یا اینکه در مراکز خرید بزرگ تعدادی از مغازه‌ها برای فروش این اجناس اختصاص داده می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که تمام مارک‌های معروف در دنیا دارای فروشگاه‌های اوت لت هستند که در آنها اجناسی که مربوط به فصل قبل می‌شود و یا تک مانده است، با قیمت بسیار مناسب و کیفیت خوب برای عرضه در اختیار عموم مشتریان قرار می‌دهند.

اوت لت چیست؟

اوت لت استانبول

استانبول شهری فوق‌العاده برای خرید است و از آنجا که خرید برندهای گران‌قیمت برای مسافرانی که با هزینه مشخص آنجا آمده‌اند مقرون‌به‌صرفه نیست؛ اوت لت‌های معروف استانبول انتخاب بسیار مناسبی برای خرید مسافران در این شهر هستند. اوت لت استانبول مراکز مختلفی در استانبول دارد. در این مراکز خرید اجناس را با نرخ مناسب و کیفیت خوب عرضه می‌کنند. اوت لت‌های استانبول آن‌چنان معروف هستند که هتل مسافران در هر جای این شهر که باشد حتما یک مرکز اوت لت در نزدیکی آن قرار دارد.

اوت لت چیست؟

معرفی اوت لت‌های استانبول

از بهترین مراکز خرید استانبول که اوت لت هستند می توان به این موارد اشاره کرد: اوت لت آسیا پارک (در سال 2007 ساخته‌شده و از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول است). اوت لت دیپوسایت (دارای 110 فروشگاه شامل برندهایی مانند سامسونگ، کوتون و رومن است و واقع در منطقه آیکیتالی استانبول است). اوت لت ایرپورت (دارای 116 فروشگاه است و برای جابجایی بین این فروشگاه‌ها سرویس رفت و برگشت وجود دارد. نمایندگی برندهای معروفی همچون ورساچه و سارار است و در منطقه آتاکوی استانبول است). اوت لت کاله (در سال 2007 ایجاد شد. دارای 120 فروشگاه است و نمایندگی برندهای معروفی مانند نایک، دفاکتو و آدیداس است). اوت لت ویاپورت (دارای 140 فروشگاه است که اجناس باکیفیت و ارزان قیمتی همچون مبلمان، وسایل آشپزخانه، طلا و جواهر، ساعت و چرم است). اوت لت فکس سیتی و مراکز خرید اولیویوم و آوپتیموم و کلونی و....



1398/07/07 | کد مطلب: 4650
برچسب‌ها: مجله دالاهوترکیه


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!