تولید دارو در انتظار درمان


تولید دارو در انتظار درمان

زنجان - ایرنا - یکصد و بیست و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان از ابتدا (اردیبهشت 94) و چهل و هفتمین جلسه در سال جاری با محوریت پیگیری صدور مجوز برای راه‌اندازی واحد تولید دارو در طرح توسعه شرکت پدیده شیمی قرن برگزار شد.

استاندار زنجان روز یکشنبه پس از بازدید از واحدهای تولیدی سیم و کابل کمان، مزرعه آفتاب دکانا و کارخانه قندریزی سعادت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل شرکت پدیده شیمی قرن(گروه صنعتی گلرنگ) شرکت کرد.

یکی از مهمترین موانع مطرح شده در این جلسه، مشکل صدور مجوز طرح توسعه شرکت پدیده شیمی قرن برای تولید داروهای درمانی بود.

مقام عالی دولت در استان زنجان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، قطب ۶ کشوری بوده و چند استان را شامل می‌شود، شایسته است معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این استان، موضوع صدور مجوز برای توسعه این واحد را از طریق وزارت متبوع پیگیری نماید.

فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: راه‌اندازی این واحد به عنوان مرکز اموزش و کاروزی برای دانشگاه علوم پزشکی نیز مناسب است لذا پیگیری صدور مجوز اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این واحد از لحاظ علمی و آموزشی، پشتوانه محکم و موثری برای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

به گزارش ایرنا، شرکت معدن‌کاران پیشرو آسیا، یکی دیگر از واحدهایی بود که مشکلات آن در این جلسه مطرح شد.

سرمایه‌گذار این واحد تولیدی، چینی بوده و به گفته نماینده شرکت، تا کنون ۱.۵ میلیون دلار در ایران هزینه شده و پنج میلیون دلار نیز برای دستگاه‌هایی هزینه شده که به دلیل طولانی شدن صدور مجوزها در گمرک چین، معطل مانده است.

وی اظهار داشت: این واحد تولیدی دارای ۲ مشکل در تامین برق و صدور مجوز زیست‌محیطی است که در صورت رفع مشکلات و تامین این خواسته‌ها ظرف ۶ ماه آینده آغاز به کار می‌کند و قادر است روزانه ۱۰ تن مس کاتودی تولید کند.

استاندار زنجان در خصوص مشکلات شرکت معدن‌کاران پیشرو آسیا گفت: مشکلات این واحد نیز به شرط معرفی نماینده مقیم در استان، طی برگزاری جلساتی، پیگیری و رفع می‌شود.

حقیقی با تاید بر اینکه هیچ تفاوتی بین واحدهای تولیدی ایرانی و خارجی، قائل نیستیم، خاطرنشان کرد: حتی معتقدم باید مشکلات واحدهای تولیدی با منشا سرمایه‌گذاری خارجی را جدی‌تر پیگیری کنیم زیرا تبلیغ برای سایرین می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات این واحد تولیدی در صورت نیاز از سازمان‌های مرکزی نیز پیگیری می‌شود، افزود: هدف دولت، استقرار و حفظ واحدهای تولیدی است.

۳۷ درصد جلسات رفع موانع تولید در سال جاری برگزار شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: از زمان حضور آقای حقیقی به عنوان استاندار در زنجان تا کنون ۶۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که تمام آن‌ها ضمن بازدید از چند واحد تولیدی در محل یکی از واحدها تشکیل شده است.

ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری ۴۷ جلسه در سال جاری در واقع بیش از ۳۷ درصد جلسات کارگروه از ابتدا (اردیبهشت ۹۴) تا کنون در سال ۹۸ برگزار شده که نشان از اهمیت و توجه ویژه مقام عالی دولت در استان زنجان به پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی دارد.

هفت میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان جرایم تامین اجتماعی بخشیده شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان نیز گفت: مهلت استفاده از بخشودگی جرایم تامین اجتماعی از ۱۳ خرداد تا ۱۳ شهریور سال جاری برای کارفرمایان پیش‌بینی شده بود.

مسعود علیاری اظهار داشت: در مجموع طی این مدت، ۴۲۰ درخواست به تامین اجتماعی استان واصل شد که ۱۵۷ مورد بررسی و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تایید شد و ۲۶۳ مورد نیز به کمیته مربوطه ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

وی مجموع طلب تامین اجتماعی بابت ۴۲۰ پرونده مذکور را ۲۰ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان خواند و خاطرنشان کرد: از این مبلغ، هفت میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخشیده شد و ۱۳ میلیارد و ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز به صورت ۱۲ ماهه تقسیط شد.

مدیر شعب بانک ملت استان زنجان نیز گفت: کار اصلی بانک، جمع‌آوری وجوه سرگردان مردم و تزریق این مبالغ به واحدهای تولیدی و صنعتی است.

امراله رخشان اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی این بانک در سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته و امسال نیز در راستای کمک به رونق واحدهای تولیدی و صنعتی پیش‌بینی کرده‌ایم که ۵۰ درصد نسبت به سال قبل، رشد داشته باشیم

به گزارش ایرنا، با تدبیر استاندار زنجان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی، پیگیری و رفاه حال صنعتگران و تولیدکنندگان در واحدهای تولیدی مورد نظر برگزار می‌شود که تا کنون به تصمیم‌های مناسب و راهگشا منجر شده است.

۸۰۶۸/۹۵۵۶


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چابک سازی در نظام اداری ضروری است