درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف نسل‌ها!


درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف نسل‌ها!

زمانی که فراری در نمایشگاه پاریس 2002 اقدام به معرفی سوپرکار انزو کرد همگان متفق‌القول بودند که عصر جدید این برند ایتالیایی آغاز شده است. پیشرانه‌ی F140 B این خودرو نسل جدید نیروگاه‌های 12 سیلندر فراری بود و در دیگر محصولات ناب این شرکت همچون هایپرکار هیبریدی فراری لافراری نیز دیده شده است. با دانستن... The post درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف...

زمانی که فراری در نمایشگاه پاریس 2002 اقدام به معرفی سوپرکار انزو کرد همگان متفق‌القول بودند که عصر جدید این برند ایتالیایی آغاز شده است. پیشرانه‌ی F140 B این خودرو نسل جدید نیروگاه‌های 12 سیلندر فراری بود و در دیگر محصولات ناب این شرکت همچون هایپرکار هیبریدی فراری لافراری نیز دیده شده است.

درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف نسل‌ها!
با دانستن این موضوع، انزو در برابر نسل بعدی هایپرکارهای 12 سیلندر فراری مخصوصاً لافراری چگونه عمل خواهد کرد؟ با وجود فاصله‌ی 11 ساله بین این دو خودرو و در نظر گرفتن اینکه لافراری از تکنولوژی هیبریدی استفاده می‌کند، فراری از نظر پیشرانه و توسعه چقدر جلو رفته است؟


خوشبختانه وب‌سایت بریتانیایی CarWow این دو خودرو را در یک درگ جذاب شرکت داده تا ببیند که اختلاف در چه حد خواهد بود. نیازی به گفتن نیست که انزو بسیار قدیمی‌تر از لافراری بوده اما آیا از نظر تست‌های شتاب و ترمز می‌تواند به هایپرکار جدیدتر فراری نزدیک شود؟ بیایید اول از همه نگاهی به اعداد داشته باشیم.
انزو که از تکنولوژی‌های فرمول 1 استفاده کرده دارای پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 651 اسب بخار و گشتاور 657 نیوتون متر است که این پیشرانه باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.14 ثانیه‌ای می‌شود. این خودرو همچنین تنها 1480 کیلوگرم وزن دارد.

درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف نسل‌ها!


اما لافراری دارای قلب تپنده‌ی 12 سیلندر 6.3 لیتری با قدرت 789 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متری است اما با کمک یک سیستم هیبریدی ملایم، قدرت ترکیبی این هیولا به 950 اسب بخار و گشتاورش هم به 900 نیوتون متر می‌رسد. وزن این هایپرکار هیبریدی نیز 1585 کیلوگرم اعلام شده است.

درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف نسل‌ها!
جدای از فاصله‌ی سنی، تفاوت‌های بین دو خودرو خیلی زیاد بوده و همین موضوع درباره‌ی مسابقه درگ هم صدق می‌کند. این ویدئو را تماشا کنید تا اختلافی 11 ساله را با چشمان خود ببینید!

[دانلود ویدئو]


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحریم بهانه حذف قطعات نشود