پیش‌بینی حضور 3.5 میلیون زائر ایرانی در عراق


پیش‌بینی حضور 3.5 میلیون زائر ایرانی در عراق

همدان- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با توجه به حل شدن مشکل ویزا، پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال 3.5 میلیون زائر ایرانی وارد کشور عراق شوند.

علی اصغر پیوندی عصر یکشنبه در بازدید از ساختمان و تجهیزات جمعیت هلال احمر ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا تمهیدات لازم برای حضور زائران اربعین حسینی به ویژه در استان‌های مرکزی، مرز مهران، چزابه و شلمچه و در عراق همانند کاظمین، نجف، کربلا، سامراء و مسیر نجف تا کربلا اندیشیده شده است.

وی افزود: نیروهای امدادی، داوطلب و تیم‌های پزشکی جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران آمادگی کامل دارند و تجهیزات لوجستیکی نیز با موافقت جمعیت ملی عراق اعزام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات لازم و همراهی مردم بتوانیم خدمات خوبی را به زائران ارائه دهیم و با کاهش دغدغه مردم ایام خوبی را داشته باشیم.

پیوندی با اشاره به مشکلات و نیازمندی‌های جمعیت هلال احمر و لزوم مشارکت مردم و خیران تاکید کرد: با این همراهی نتیجه اقدامات باید برای مردم ملموس باشد.

وی بر ضرورت ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در بسیاری از محورهای حادثه خیز گفت: در حال حاضر ۵۸۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کل کشور داریم که با توجه به استانداردهای جهانی، مسافت پایگاه تا پایگاه و وسعت کشور باید ۱۲۰۰ پایگاه داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: تا رسیدن به استاندارد جهانی فاصله زیاد است و توسعه بیشتر در توان جمعیت هلال احمر هم نیست، مگر اینکه خیران، مردم و دستگاه‌های اجرایی به ما کمک کنند.

پیش‌بینی حضور 3.5 میلیون زائر ایرانی در عراق


پیوندی با بیان اینکه این اقدامات زمان‌بر است افزود: با وجود تنگناها اولویت‌بندی کردیم تا در مسیرهایی که پر خطر و پرتردد هستند، پایگاه احداث کنیم.

وی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آورزمان - ملایر - نهاوند را یکی از این اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: این چهاردهمین پایگاه استانی است که زمین آن توسط خیر ملایری اهدا شده و بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده و خیر نیز باید در ساخت به ما کمک کند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور قول مساعد داد: پس از تعیین پیمانکار این طرح توسط جمعیت هلال احمر استان، حدود ۱۰ تا ۱۲ ماه آینده این پایگاه به بهره برداری برسد.

پیوندی درباره دیگر مشکلات جمعیت هلال احمر ملایر نیز ابراز امیدواری کرد: با کمک مردم و خیران بتوانیم مشکلاتی که حاصل غفلت سال‌های گذشته بوده، مرتفع کنیم.

وی با تقدیر از حمایت های محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم ساختمان اداری، انبار امدادی و ساختمان جمعیت هلال احمر این شهرستان تعیین تکلیف و مکان مناسبی برای افزایش مهارت‌های اجتماعی و توانمندی نیروهای جمعیت هلال احمر ملایر ایجاد شود.

پیوندی گفت: امیدواریم زمین متعلق به جمعیت هلال احمر ملایر که در بهترین نقطه شهر بوده و بلاتکلیف مانده، هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و به‌زودی در جلسه‌ای با حضور شهرداری، بخش خصوصی و جمعیت هلال احمر تصمیم‌گیری جدی درباره این زمین صورت گیرد.

پیش‌بینی حضور 3.5 میلیون زائر ایرانی در عراق


هلال احمر ملایر از نظر امکانات محروم است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جمعیت هلال احمر این شهرستان از نظر امکانات، تجهیزات، زیربنا و ساختمان نسبت به سایر شهرستان‌ها محروم است و سعی کردیم این محرومیت‌ها را با تکمیل تجهیزات تا حدودی رفع کنیم.

محمد کاظمی با بیان اینکه زمین متعلق به جمعیت هلال احمر ملایر با یکهزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا واقع در نقطه مرکزی شهر باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود افزود: مقرر شد جلسه‌ای با حضور شهرداری، سازمان جمعیت هلال احمر و بحش خصوصی تشکیل و تصمیم‌های لازم اتخاد شود.

وی که عضو شورای جمعیت هلال احمر استان همدان است ادامه داد: با توجه به اینکه انبار تدارکات و واحدی برای آموزش جوانان در ملایر نداریم، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این سفر قول مساعد داد برای واحد جوانان این شهرستان مکان مناسبی احداث شود.

پیش‌بینی حضور 3.5 میلیون زائر ایرانی در عراق


نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بازدیدهای رئیس جمعیت هلال احمر و بررسی مشکلات و نیازمندی‌های ملایر را اثرگذار دانست و افزود: امیدواریم با قول‌های مساعدی که داده شده است، بتوانیم مشکلات این سازمان را در شهرستان رفع کنیم.

کاظمی با بیان اینکه نگاه مردم به جمعیت هلال احمر مثبت است تاکید کرد: در زلزله سال گذشته و سیل امسال جمعیت هلال احمر ملایر با توجه به محدودیت امکانات و تجهیزات خوب و به موقع عمل کرد.

وی ضمن تقدیر از اقدام نیک خیر ملایری «رضا نادری فر» در اهدای زمین برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای آورزمان گفت: طبق تاکید رئیس جمعیت هلال احمر کشور به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، هر چه سریعتر پیمانکار این طرح مشخص و با کمک خیر عملیات ساخت آن آغاز شود.

۷۵۲۸/۲۰۹۰


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر