روستای گلوزان خلخال به دلیل خطر رانش جابجا می‌شود


روستای گلوزان خلخال به دلیل خطر رانش جابجا می‌شود

اردبیل_ ایرنا_ رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روستای گلوزان از توابع بخش شاهرود خلخال به دلیل قرار گرفتن در منطقه زمین لغزشی و رانشی باید جابجا شود.

به گزارش ایرنا، دانش روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت روستای کلوزان افزود: در حال حاضر زمین لغزشی مهم‌ترین خطر و تهدیدهای ژئوتکنیک روستاهای شهرستان خلخال هستند که روستای گلوزان نیز شامل چنین وضعیتی است.

او اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان، در حال حاضر هیچ‌گونه راهکاری برای نجات روستا از معرض خطر رانش بجز جابجایی و اسکان اهالی در محلی دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: منطقه شناسایی شده برای جابجایی و انتقال این روستا در سه کیلومتری گلوزان در بخش آفتاب‌گیر منطقه واقع شده و اهالی روستا از خطرات و تهدیدات احتمالی در امان خواهند بود.

فریدون بابایی ، فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه خواستار تعیین تکلیف وضعیت روستای گلوزان در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

وی گفت: از زمانی که جابجایی روستا توسط هیات کارشناسی اعلام شده هیچ‌گونه اعتبار عمرانی را نمی‌توان در این روستا هزینه کرد و عملا دهیار روستا تنها به عنوان نظاره‌گر امور در روستا حضور دار .

بابایی افزود: جابجایی روستا در خلخال تازگی نداشته و پیش از این سه روستای گهراز،جعفرآباد و قزل‌درق از محل قبلی به محلی جدید و امن انتقال یافته‌اند و هر سه طرح جابجایی یاد شده با موفقیت اجرا شده است.

روستای ۱۵ خانواری تازه‌کند گلوزان از توابع بخش شاهرود خلخال در منتهی‌الیه جنوب استان اردبیبل و هم‌مرز با استان زنجان در کمرکوه و محلی پرتگاهی واقع شده و جابجایی روستا به محلی امن و عاری از خطر رانش و لغزش زمین از خواسته اهالی آن است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید