نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان با استقبال مردم و مسوولان وارد کرمانشاه شد


نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان با استقبال مردم و مسوولان وارد کرمانشاه شد

کرمانشاه- ایرنا- «حافظ قشقایی» ملی‌پوش دسته 55 کیلوگرم که مدال نقره قهرمانی وزنه‌برداری جهان در تایلند را بعد از 43 سال برای ایران کسب کرد، روز سه‌شنبه در میان استقبال مردم و مسئولان استان وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

به گزارش ایرنا، حافظ قشقایی در بدو ورود به کرمانشاه گفت: در این دوره از مسابقات رقیب‌های قدرتمندی از شرق آسیا داشتم که در سبک‌وزن هرساله افتخارات زیادی کسب کرده‌اند.

این قهرمان ملی که سال ۱۳۷۳ در شهرستان دالاهو متولد شده است، گفت: امروز حس فوق‌العاده‌ای دارم که توانستم بعد از چهار دهه این طلسم را بشکنم و ما امروز در سبک‌وزن مثل سنگین‌ وزن شانس مدال جهانی داریم.

محمد نصیری سال ۱۹۷۶ در رقابت‌های جهانی مونترال کانادا صاحب نشان برنز شده بود و بعد از او هیچ‌ یک از سبک‌وزن‌های ایرانی مدالی در جهان کسب نکرده بودند.

پدر حافظ قشقایی هم گفت: به دنبال کسب مدال نقره توسط حافظ، موج شادی در کرندغرب و استان کرمانشاه به راه افتاده و امروز حافظ اشک ۲ هزار نفر در دالاهو را درآورد.

نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان با استقبال مردم و مسوولان وارد کرمانشاه شد

کاکامراد قشقایی که خود از پیشکسوتان ورنه‌برداری است به سختی‌ها و مشکلات حافظ اشاره کرد و گفت: پسرم با کمترین امکانات و با اراده، پشتکار و تمرین زیاد توانست در سطح جهانی افتخارآفرینی کند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان کرمانشاه هم ضمن تبریک به مردم دالاهو به خبرنگار ایرنا گفت: امیدواریم کسب این مدال توسط حافظ قشقایی برای دیگر وزنه‌برداران سبک‌وزن استان انگیزه ایجاد کند تا کسب این عناوین جهانی تداوم داشته باشد.

علیرضا قهرمانی، از کیانوش رستمی به عنوان قهرمان ملی یاد کرد و تاکید کرد: مدال نگرفتن کیانوش رستمی چیزی از ارزش‌های این ورزشکار کم نمی‌کند و چشم امید همه ما به المپیک ۲۰۲۰ توکیو است تا بتواند برای کشور افتخارآفرینی کند.

قهرمانی، حمایت فدراسیون وزنه‌برادی و وزارت ورزش و جوانان از امثال حافظ قشقایی و کیانوش رستمی را ضروری دانست و گفت: این ورزشکاران باید از نظر مالی حمایت شوند و استاندار ورزش‌دوست کرمانشاه هم در روزهای آینده از حافظ قشقایی تجلیل خواهد کرد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از ۲۷ شهریور تا پنجم مهر در پاتایای تایلند انجام شد و ۲۸۲ وزنه‌بردار زن و ۳۲۳ وزنه‌بردار مرد در این مسابقات شرکت کردند.

حافظ قشقایی روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۱۵:۲۵ نخستین وزنه‌بردار ایرانی بود که روی تخته رفت و با مهار وزنه ۱۴۹ کیلوگرم در حرکت دوضرب مدال نقره گرفت و با مجموع ۲۶۰ کیلوگرم در جایگاه هفتم این رقابت‌ها ایستاد.

از نکات بارز استارت لیست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری آن بود که هیچ کدام از ملی‌پوشان ایران در صدر دسته خود قرار نگرفتند.

در این رقابت‌ها «اوم‌یون چول» از کره شمالی با مجموع ۲۹۴ کیلوگرم سه مدال طلا گرفت.

این وزنه‌بردار رکورد ۲ ضرب جهان را که در اختیار خودش بود، چهار کیلوگرم ارتقا داد و به ۱۶۶ کیلوگرم رساند.

طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، نقره المپیک ۲۰۱۶ ریو و چهار طلای رقابت‌های قهرمانی جهان از دیگر افتخارات این وزنه‌بردار کره‌شمالی است.

۳۲۰۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز